zondag 29 juli 2018

Mooi op tijd klaar...

Vandaag is het de dag dat mijn moeder tachtig jaar is geworden.
De dag waarop ik haar deze quilt wilde geven.
En wat me ondanks de extreme warmte ook nog is gelukt.
Iets wat mijn moeder echt niet had verwacht.


Wat zal hier nu in zitten?


Je hebt hem af gekregen?


Het label wordt bekeken.


De quilt wordt bewonderd...


en bewonderd...


en nogmaals bewonderd.


Dit is het label geworden.
Ik teken/schrijf de tekst altijd op Soluvlies.
Het borduren was met de hoge temperaturen en daardoor vochtige handjes haast niet te doen.
Je zag het vlies oplossen en daarmee ook de domtoren onder mijn handen langzaam veranderen in de toren van Pisa.
Gelukkig zegt de naam van de quilt wat de toren voor moet stellen.


Toen de visite weg was kon de quilt heerlijk op de bank neergelegd worden.
De temperatuur is er nog niet na om er onder te kruipen.
Maar dat komt vanzelf weer, ooit...

12 opmerkingen:

  1. Wat goed zeg dat het je toch gelukt is. Dat geeft toch leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, knap hoor, het is je gelukt! En dan de beloning: het gezicht van je moeder als ze hem uitpakt. Hij is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb deze quilt live zien groeien, en nooit gedacht dat je hem op tijd af zou hebben.
    Chapeau Marguerite, wat heb je hard gewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat hij af is. Je had er nog zo je twijfels over, en nou is het je toch gelukt!
    En je moeder gefeliciteerd met haar verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig cadeau, heel bijzonder om dit te geven op deze speciale verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat bijzonder om dat voor de 80ste verjaardag aan je moeder te kunnen geven, wat een zegen, dat zijn met ere herinneringen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met de verjaardag van moeders! En dat je de quilt toch nog af hebt gekregen. Strakke planning. Ze is er oprecht bij mee, zo te zien. Het is ook een mooie quilt, Utreg mijn stadsie. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartelijke Felicitaties voor je jarige Mem.
    Het quilt is prachtig geworden, veel door pit werk ook zie ik.
    Wat fijn dat je hem toch af kreeg. Waar een wil is een weg zegt het spreekwoord toch.
    Je Mem mag er trots op zijn, en ook op haar dochter.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met de 80ste verjaardag van je moeder. Wat een prachtige leeftijd! Dat is zeker wel een quilt waard.
    Zo fijn dat het toch gelukt is om hem af te krijgen.
    Hij is prachtig geworden, ook de kleuren. Wat zal ze er van de winter van genieten, en ik hoop nog vele winters.
    Leuk dat ik deze quilt bij je zag op je blog, zodat ik nu een kleine baby heb kunnen maken van dit patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je moeder, en wat leuk dat je mooie quilt op tijd af is! Het is een kunststuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je moedertje en wat een schitterend kado zeg................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen