maandag 13 augustus 2018

De zomer voorbij, nee toch...

Het is nog maar een week geleden.
Maar het lijkt al veel langer geleden.
Totaal ander weer hadden we toen.
Liepen te puffen en te zweten, maar konden het huis verlaten zonder na te hoeven denken of de jas nu wel of niet mee moest.

De zon en deze warmte riepen ons naar zee.


Kan zo genieten van de weidse vlakte.
Als je de zeilboot in de verte wegdenkt zou het bijna een ijsvlakte kunnen zijn.


Er was weer van alles in Harlingen te doen.


Fiets gepakt en op weg naar de drukte.
Je ziet op bovenstaande foto wel wie van ons het hardst moest trappen tegen de wind in.


Het was laag water dus de walvisfontein stond hier op pootjes boven water.


We waren niet de enige die hier naar toe gelokt waren.


Iedereen kreeg op de kade een zakdoekje om de Tallships uit te zwaaien.

De temperaturen zijn nu weer op een niveau dat er weer steekjes gezet kunnen worden zonder natte zweethanden.


Ieder blokje is er eentje om met plezier aan te werken.


Nummer 107 Windblown Square.


Nummer 84 Spool.


Nummer 59 Night & Day.


Nummer 16 Calico Puzzle.


Nummer 76 Sawtooth.


Nummer 83 Spider Web.


Nummer 19 Checkerboard.

Ga gauw weer verder.
Ben al een eind over de helft van het aantal te maken blokken.
Zijn er 111 in totaal.
Lijkt me heerlijk om dit jaar nog een quilt als affo op mijn lijstje te kunnen zetten...

3 opmerkingen:

  1. Mooie blokken heb je gemaakt.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat het iets minder warm is. Er komt nu ook weer iets uit mijn handen.
    En ik geloof zeker niet dat de zomer voorbij is.
    Fijne dag.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat belooft een mooie quilt te worden maar oef waar haal je de moed vandaan om 111 blokken te gaan maken. Petje af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie blokken maak je zo voor de farmer wive. Zo anders dan toen ik ze maakte. mooie stofjes. Die van mij woont nu bij een kleinzoon.
    Vandaag al weer zomer weer. Buiten steekjes maken
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen