vrijdag 7 augustus 2020

Van het rechte pad af...

Heb éénderde van mijn 6" x 6" quilt doorgequilt.
Normaal hou ik  het patroon van mijn blokken aan.
Zijn dan meestal rechte lijnen.

Maar laatst zag ik op het blog van Floor, Sunshine and Shadow, dat zij haar quilt met strakke lijnen met cirkels had doorgequilt.

Spannend, was echt iets om te onthouden.

En nu pas ik het meteen toe.





Het geeft een super mooi effect.
Smaakt naar meer.
Het rood is in het echt veel mooier dan op de foto.

Van de week met een klein laag bootje bij ons in de buurt wezen varen.
Niks recht, lekker kronkelig.







Wat een prachtige omgeving.
De rust, het weidse, de natuur.
We kwamen onderweg een ijsvogel tegen maar die zijn zo vlug dat ik hem niet op de foto heb gekregen.
Wel dit Witgatje.

De avonden zijn de laatste dagen zo heerlijk dat we op een avond naar de Dijk zijn gelopen.
Een wandeling van 6,8 km.
Voor het eerst weer een afstand sinds mijn operatie.


Deze koe was van het rechte pad af.
Stond aan de verkeerde kant van de sloot.


Zijn familie stond aan de andere kant van de sloot raar te kijken.
En echt daar was het gras groener.


Even over het water staan turen.

Vlakbij huis hoorde ik een harde klap in het water.
Ik dacht dat er een hond in het water sprong.
Keek toen goed en zag dat er een ree over de vaart zwom.




Met deze snelheid was ze vast heel snel droog.

Van de week hadden we ook zin in een ijsje.
Niet zo'n eentje uit eigen vriezer maar eentje van MIN12.
Dus op de fiets naar Harlingen.

Mooie tocht over de de Dijk.
We proberen dan altijd met laag water te gaan.
Je ziet dan de meeste vogels van dichtbij.






Lepelaars.


Wulp.


Honderden Scholeksters.


Strânljip in het Fries.


Deze auto stond zo mooi geparkeerd, kon zo in een tijdschrift.

Het ijsje in Harlingen smaakte heerlijk en na een tocht van 26,5 kilometer waren we weer thuis.
Vandaag wordt een tropische dag, kalm aan doen en veel drinken...

5 opmerkingen:

  1. Die auto vind ik leuker dan een bootje haha! Maar jullie hebben prachtige tochtjes gemaakt.
    Vooral op het water is het vast koeler dan in de tuin.
    Alles dicht houden maar en inderdaad veel water drinken.
    Hoop dat die koe weer terug gegaan is naar het weiland, en niet naar de weg is gelopen. Eigenwijsje :-)
    Wat leuk dat ik je geïnspireerd heb met mijn gequilte cirkels. staat leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles en iedereen van het padje af... hahaha, maar het is niet slecht, dat zie ik wel!
    Wat een mooi quiltwerk zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat woon jij toch mooi, die lepelaars, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen