dinsdag 20 oktober 2020

Ook aan geloven...

 Ik had gehoopt dat we er in Friesland niet aan mee hoefden te doen.

Maar helaas ook wij moeten er aan geloven.

Mondkapjes! 

Als het dan toch moet.

Dan ook maar met een thema. 


Stoere motieven voor mannen in de waterbouw en scheepsbouw. 
Met paardenhoofden voor naar de manege. 
En en paar neutralen. 


Voor oudste dochter deze met konijntjes. 
Moest hem zelf natuurlijk even passen. 


En ja, dan de Bowtie quilt!
Nee,  ik doe niet mee,  ik gluur alleen bij alle anderen. 
Maar hoe groot/klein is zo'n blokje eigenlijk? 
Papiertje snijden,  vouwen,  tekenen. 
Malletje gesneden van stukje karton. 
En voor je het weet liggen er 6 kant en klare blokjes. 
Had nog een lief stofje/charmpack liggen, dus ik kan er echt niks aan doen. 


Met mijn sjaal ben ik nu zover. 
Had al klaar kunnen zijn, maar toen hij er zo uit zag. 


Ontdekte ik een domme fout. 
Helemaal uithalen,  er zat niks anders op. 
Balen. 

Zaterdag naar de molen in Witmarsum geweest. 


Mevrouw de Molenaar bakt de lekkerste gevulde speculaas van Friesland. 


Ik moet bekennen: het was heerlijk. 
Net zoals haar meergranen brood. 
En haar pannekoekenmeel. 

We dachten eerst dat deze duif last van de regen had. 
Maar ze zat echt te genieten van dit sappige buitje. 



Alsof ze onder de douche zat. 



Dit merelvrouwtje zat, bij mijn moeder in de vuurdoorn haar buikje rond te eten. 

Deden wij 's avonds met gegratineerde sperziebonen met spekjes en rösti.


Een recept uit het nieuwste gratis kookboek van Aviko,  de favorieten van de buurttafel. 


Van de week ook voor het eerst een wortelcake gebakken. 
Door het konijntje die altijd vertelde dat het vies zou zijn durfde ik het nooit. 
Maar het konijntje zat er naast,  het was heerlijk... 

8 opmerkingen:

  1. Je mondkapjes zijn mooi leuke stofjes.
    En de baksels niet vergeten die zien er ook heerlijk uit.
    En ook je aviko recepten.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige blog post, en altijd weer de prachtige foto's. Geniet er van.
    Tja ik zat ook al achter mijn naaimachine, en zijn wij dus ook voorzien van mond bedekking.
    Fijne avond.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer veel leuke (en lekkere) dingen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedereen in de ban van de Bowtie, maar het is leuk om de restjes op te maken (die nooit op gaan:-)
    Wat jammer dat je de mooie sjaal moest uithalen, dat lijkt me heel erg niet leuk, zou er gelijk genoeg van hebben.
    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt van de vogels.
    Vind die van de duif die onder de douche gaat zo leuk!
    Wortelcake lijkt me ook heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie mondkapjes hoor, niet het leukste om te maken, maar als het dan toch moet dan maar uniek en dat zijn die van jou zeker! De foto van de duif is geweldig! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, ik geloof dat heel naaiend Nederland aan de mondkapjes is begonnen. Ik ook hoor. Wat jammer dat je de sjaal uit moest halen, maar ja, als je niet verder kunt, moet je wel hè. En die bow tie is enig, ik heb hem vaker gezien en het is zeker een leuke manier om van restjes af te komen, hoewel ik geloof dat geen quiltster ooit zonder restjes zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En of het konijntje het mis had. Heerlijk worteltaart. Ik had ook gehoopt onder de mondkapjes uit te komen maar helaas dus ik vrees dat ik ook nog even achter de naaimachine moet. Jullie hebben gewoon voor elke gelegenheid een passende. Hoe leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke mondkapjes. Ja, als het dan toch moet, dan maar liever iets leuks op je snoet toch?
    O, die strikjes...het is ook een virus, gelukkig is dit virus onschuldig en kan je zonder gevolgen een paar strikjes maken!
    Jammer van je werk dat je de sjaal moest uithalen, maar de volgende keer gaat het vast goed. Vind het een erg mooi patroon. Mevrouw of Meneer Duif heeft helemaal gelijk, heerlijk zo'n regendouche!

    BeantwoordenVerwijderen