zondag 8 november 2020

Misschien een beetje saai...

Het wordt vandaag misschien wel een saai blogje. 

Heel veel vogeltjes. 

Iedere dag loop ik hetzelfde rondje om het dorp. 

Ogen wijd open onderweg, camera in de jaszak, het verveelt nooit. 



Bij de kerk in ons dorp zie je als je geluk hebt deze Ransuil.



Gisteren en vandaag zat er een Graspieper langs de kant van de sloot. 



En in een struik vol met bessen zagen we de Koperwiek. 

Om het huis genieten we ook van allerlei gevleugelde vrienden. 
Ze eten ons arm, maar dat geeft niet. 


De heggenmus. 

En dan natuurlijk onze vaste bezoekers,  de Grote bonte specht. 



En dan ondek ik op een dag dat er eentje geringd is. 
Wist niet dat spechten ook geringd werden. 
Dus wel. 



De Vlaamse gaai komt ook met z'n tweetjes. 
Er gaan vijf pinda's tegelijk in de snavel mee.


De spreeuw is gek op de vogeltaart,  hier is hij met laatste stukjes bezig. 


En dan ons raadsel. 
Achter de tuin,  iets verderop in het weiland op een paaltje zien we geregeld deze voddenbaal zitten. 
Maar wat het is? 
Geen idee... 

 
Of ik nog wat creatiefs doe of alleen maar naar buiten kijk? 
Ik ben mijn kerstquilt aan het doorpitten. 
Schiet lekker op, want over zo'n dag of 45 is het kerst.
En dan moet hij hangen. 
Ook al een paar kerstcadeautjes klaar. 
En tussendoor worden er natuurlijk ook wat strikjes gemaakt. 
Maar nu ga ik eerst een kruidnootjescake maken. 
Sinterklaas mogen we niet vergeten... 

11 opmerkingen:

  1. Zo is je rondje nooit saai Marguerite, ik moet toch eens wat vaker omhoog kijken. Heb nog nooit een uil gespot in Nederland. Prachtig beest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat veel verschillende vogels heb je gefotografeerd.
    En de ransuil is wel heel bijzonder.
    De vogel op de laatste foto is denk ik een blonde buizerd, je hebt ze in allerlei kleurschakeringen.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest heel ver inzoomen. Ze blijft zo ver weg zitten. En alsof ze het voelen. Je probeert onopvallend dichterbij te komen en oeps weg is tie weer.

      Verwijderen
  3. https://www.rootsmagazine.nl/vogels/buizerd-kleurverschil/
    Ik ben ook dol op vogels en heb even gezocht op witte buizerd (zie linkje)
    Deze week hadden wij onverwacht en voor ons uniek, bezoek in de tuin. Een groene specht kwam op de tuintafel water drinken. Prachtig, we hadden alle tijd hem goed te bekijken. Even later zat er ook nog een kramsvogel in de appelboom. Daar kan ik de hele dag bl8j van zijn;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groene specht heb ik nog nooit gezien. De kramsvogel heb ik hier nog niet gezien. De camera ligt standaard naast me op tafel.

      Verwijderen
  4. Niks saai hoor, heerlijk vogels kijken en ook nog lezen hoe ze heten.
    Knap dat jij dat allemaal weet. Zelfs een blonde buizerd lees ik hierboven.
    Daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Zoveel verschillende vogels zie ik hier in de stad niet.
    Ben benieuwd hoe je kerstquilt straks is als hij klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ik heb een man en schoonzus die heel veel foto's herkennen. Ik ben net zo'n paparazzi geen vogel is veilig.

      Verwijderen
  5. Doordat je zo goed oplet, zie je ook alles voorbij komen. Die buizerd is bijzonder, daar moet je uit even buiten de huizen gaan. Ik let op de staartmezen: net als koolmeesjes , altijd een groepje. In deze tijd zijn ze ook aan het trekken, ze hebben een bijzonder geluid, daar herken je ze ook aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De buizerd zie ik iedere keer als ik tussen de weilanden loop. Maar het paaltje waar hij altijd op zit kan ik vanuit de tuin ook zien. Maar ja dan zit hij er natuurlijk niet. Hihi

      Verwijderen
  6. Dit noemt ze saai haha.
    Ik vind dit geweldig en wat weet je veel van hun namen.
    Echt genieten van je foto's hoor................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen