vrijdag 23 april 2021

Pareltjes in de natuur...

Wat kan men toch genieten van alles wat rond vliegt in de tuin en iets er buiten?



Heggenmus. 



Tjiftjaf. 


Grote lijster. 


Witte kwikstaart. 



Groenling. 

En dan vergeet ik nog de Huismus,  Merel,  Koolmees, ach vul maar aan,  op de foto tezetten.



Grutto. 


Kievit. 



Goudplevier.
Onduidelijke foto's, moest ver inzoomen.
 

En dan valt ineens een super leuk boekje van de postcode loterij in de brievenbus. 
Je kan me niet blijer maken,  dus mocht iemand hem ontvangen hebben en er niks mee doen? 


Iedere keer als we over het erf van de boer lopen genieten we van al die kippen die er overal rondscharrelen. 


En natuurlijk ook van de reeën. 


De Love & Hope Sampler Quilt. 
Huiswerk van deze maand is ook weer af. 
Meteen wat sterretjes gemaakt en wat aan elkaar kan aan elkaar gezet. 


Dit keer ook een applicatieblok, merkte wel dat ik dit veel te weinig doe. 

Terwijl er hard in de tuin word gewerkt, er word beschoeiing geplaatst,  ga ik de laatste steekjes zetten aan Claudine's Quilt.

Met een beetje geluk kan dan van de week de bies eraan... 


6 opmerkingen:

  1. Zo mooi die blokken in rood en wit. Dat wil ik al jaren, maar op de één of andere manier komt het er niet van.
    Had iets uitgezocht en één blokje gemaakt, en toen stopte het weer, maar wie weet komt het er ooit van.
    Die van jou wordt in ieder geval prachtig.
    Wat weet je veel van vogels en wat hebben jullie er daar veel.
    Ik noem alle mussen gewoon mus :-)
    Kippen vind ik ook zo leuk, zo gezellig "huiselijk".
    Fijn dat Claudine misschien van de week af gaat komen, altijd een heerlijk voldaan moment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb altijd mijn camera mee als ik wandel. Schiet constant plaatjes en kijk thuis wat er op staat. En dan begint het zoeken in boekjes en internet. Zo leuk om te doen

      Verwijderen
  2. Wat fijn om nog zoveel vertrouwde blogs hier te zien waaronder de jouwe... Prachtige natuurfoto's en de quilt...😍. Die sterretjes op de hoeken... klein maar fijn... en ze geven een bijzondere uitstraling aan de quilt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig de Love & Hope sampler quilt.
    En wat is het heerlijk genieten van al die verschillende vogels.
    Fijn weekend.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was ook blij met het boekje. Wat zijn er veel soorten in Nederland. Jij kent er veel. Mooie blokken van je quilt. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt de Love & Hope mooi, de sterretjes zijn echt super leuk.
    Ik geniet altijd van je foto's van vogels, ik herken nu al meer vogels dan ooit dankzij jou. Nu nog leren hun geluid te herkennen....

    BeantwoordenVerwijderen