vrijdag 25 juni 2021

Uithuizig...

De afgelopen week waren we veel uithuizig. 

Kwam gedeeltelijk door het mooie weer en doordat schoonzus uit de "Hofstad" was logeren. 

Een dagje naar De Alde Feanen. 








Gewandeld bij Nijetrijne. 
We proberen hier op doorreis met de boot ook vaak aan te meren. 
Maar meestal ligt het steiger vol. 




De Weerribben-Wieden.
Hier wil ik ieder jaar een paar dagen in de vakantie liggen met de boot. 






En dan hebben we in Friesland natuurlijk de fonteinen.
We bezoeken ze niet allemaal.

Workum. 



Hindeloopen.
Hylpen.



Stavoren. 
Starum. 



 Sloten. 
Sleat. 



IJlst. 
Drylts.



Bolsward. 
Boalsert. 



En nu (natuurlijk)  de vogeltjes.


Kokmeeuw. 
Geringd. 


Zilvermeeuw. 


Grasmus juveniel. 


Spreeuw juveniel.



Grauwe Vliegenvanger. 


Ringmus. 


Mijn sokken kunnen aan. 
Blijft jammer dat de kleur niet goed doorkomt. 


Eerste cirkel van Porcelaine de chiffons is klaar.  


Vandaag maar aardbeien in de winkel halen. 
Uit de tuin wordt niks... 

6 opmerkingen:

  1. Ik heb weer genoten van jouw mooie foto s. Gezellig al die uitstapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal vacantie stemming, met alle mooie uitjes. Mooie foto,s allemaal. Jesokken en het cirkel blok. Plaatjes. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie veel gezien, dat was genieten zo'n rondje. Ik vind je sokken prachtig. Mooie eerste cirkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom mijn hele leven al in Friesland omdat ik in Sint Jabik familie heb. Als ik naar jouw plaatjes kijk krijg ik zin om toch eens wat meer van deze mooie provincie te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kun je toch genieten in eigen land.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja, die aardbeien... het is zo leuk om ze in de tuin te hebben, maar de vogels zijn je altijd voor. Dat heb ik met de appels. Voordat ze rijp zijn, zijn ze al half opgegeten.
    Wat een mooie vogel foto's heb je weer gemaakt, maar ook van de stadjes en de fonteinen. Gezellig zo samen wandelen met je schoonzus. De sokken zijn nu wel een beetje te warm, maar wel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen