vrijdag 4 juni 2021

Zalk...

Zalk een dorp op de zuidoever van de IJssel in de Overijsselse gemeente Kampen.  

Het ligt achter de winterdijk van de IJssel tegenover Wilsum. 

Ver voordat ik geboren ben woonde mijn overgrootouders in een boerderij onder aan de dijk. 

Mijn overgrootvader werkte bij het gemaal. 

Maar waarom ineens dit verhaal uit het verleden. 

In Zalk zit ook een superleuke quiltwinkel, de Lindenhof. 

Zij vieren dit jaar hun 15 jarig jubileum. 

En iedereen mag een quiltblok van 18*18 cm maken en opsturen voor in een jubileum quilt. 

Met de hand of machine, het maakt niet uit. 

Wel even vermelden waarom juist dit blokje is gekozen. 

Iedereen die mij (en mijn blog) een beetje kent weet dat bij ons in huis het heel veel over bootjes gaat. 

Bootjes varen,  bootjes maken,  bootjes tekenen,  bootjes stoffen,  bootjes behang,  bootjes accessoires... 

Nu heeft mijn man ooit speciaal voor ons een blokje ontworpen. 

"Blokje om zeilen".

Dit blokje stuur ik naar Zalk en hoop dat het in de jubileumquilt verwerkt mag/kan worden... 

Misschien een leuk verhaaltje om te vertellen.

Alweer een poosje geleden was ik met mijn vriendin Brigitta naar deze quiltwinkel geweest. 

En als we dan toch in Zalk waren konden we ook wel even foto's maken van het boerderijtje van mijn voorouders. 

Was er ooit eens langsgereden met mijn oom en tante. 

Ik wist vast nog wel waar het stond. 

En ja hoor!  

Gevonden.

Foto's gemaakt. 

Lekker lopen gluren en gluren. 

Thuis gekomen met de foto's kreeg ik te horen dat het boerderijtje al jaren geleden afgebroken was. 

Gelukkig had niemand ons gezien... 

5 opmerkingen:

  1. Ha ha, je dat zijn leuke verhalen. Jammer dat er een spoor naar het verleden is uitgewist. Het is een mooi blok geworden, zullen ze vast wel opnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, dat is lachen! Je weet het zó zeker, maar toch is het anders. Maar een heerlijke dag gehad...
    Het blok is heel origineel, het zo geweldig zijn als het in de quilt komt. Duimen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Duurde even voordat ik in het blok 4 zeilbootjes zag :-)
    Natuurlijk komt dat blok in de jubileumquilt, denk dat ze alles er in doen, ook al wordt het uiteindelijk een hele grote quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk blok ! Heel origineel. Mooi verhaal over de boerderij van je grootouders !

    BeantwoordenVerwijderen