woensdag 29 december 2021

De laatste dagen van 2021...

Toen de kerstspullen tevoorschijn kwamen, kwam ik tot de ontdekking dat er nog èèn vrouwtje geborduurd moest worden. 


De hele serie is nu klaar. 


Ze zijn super leuk en de kleuren zo mooi. 


De eettafel ligt meestal vol met quiltspullen van mij. 
Met kerst werd er uitgebreid gegeten en werden mijn spullen naar boven gestuurd. 

Pyramides nemen niet veel ruimte in. 
Pikte stiekem weer een stukje tafel in. 


Even tellen hoeveel ik er heb? 
Het zijn er nu 31.
Nummer 32 ligt klaar. 

Er is gewandeld met weinig zicht. 




Tweede kerstdag was het prachtig weer. 
Van mij had het zo mogen blijven. 




Zo mooi, overal ijs. 
Er werd zelfs geschaatst. 


Wilde eenden. 


Meerkoeten met een Smient. 



Wintertaling. 


Kuifeend. 


Haas geniet van het zonnetje. 


Kramsvogel. 


Kerkje van Burgwerd. 
De Johanneskerk. 
(kerk uit de 13e eeuw) 


Kerkje Hichtum. 
(gebouwd in 1200)


Straatnaambordje. 


De pompoenen lagen er mooi bij tijdens de vorst. 
Na de dooi zijn ze niet meer fotogeniek.
Het is een natte boel nu... 

6 opmerkingen:

  1. Wat gek, ik heb ook (gekochte) pompoenen buiten liggen, maar na de vorst zijn ze nog steeds mooi.
    Ik ga ze toch niet eten, ze zijn voor de sier.
    Als ik pompoen eet koop ik het in een zakje gesneden en wel (lui)
    Wat zijn je kerstborduurtjes schattig, echt "kersterig", en leuk om naar te kijken.
    Wel 6 gaten in de muur slaan om ze op te hangen :-)
    Mooi was het buiten met de vorst, echt weer voor veel foto's.
    Gezellige jaarwisseling gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ze aan een rekje hangen. Dus geen gaatjes in de muur. Hihi
      Jullie ook fijne jaarwisseling

      Verwijderen
  2. Ik vind je borduurtje geweldig! Nou van mij had de vorst voort mogen duren, ik vind het prachtig als alles wit is. Ben sowieso wintersportfan.
    Fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig zijn ze je borduurtjes.
    En ja wat een grijze dagen hebben we gehad, maar toch lekker naar buiten. En gelukkig zit er dan af en toe ook een zonnige dag tussendoor waar we dan ook dubbel van genieten.
    Buiten is altijd mooi, je moet het alleen wel willen zien zeg ik altijd.
    Fijne jaarwisseling.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk borduurwerk. Echt een blikvanger zo met kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk vrouwtje en zo allemaal samen ziet het er erg mooi uit Marguerite. Prachtige foto's weer, genieten hoor.
    Fijne jaarwisseling gewenst en alle goeds voor 2022.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen