woensdag 17 augustus 2022

Tis effe wennen...

Vanmorgen werden we wakker van een geluid wat we lang niet gehoord hebben. 

Regen! 

Tot nu toe stelt het weinig voor. 

Je ziet het niet eens op de bodem van een emmer laat staan in de regenmeter. 

Heel anders was het gisteren.

Vochtig warm,  de wandelschoenen aangetrokken en met wandelmaatje op pad. 

Een wandeling vlakbij huis. 


In totaal 12,67 kilometer. 

We passeren diverse dorpjes.


Iedere dorp heeft zijn eigen kerkje. 


We zijn allebei super goed in kaartlezen. Ehum.!
Tekenen met onze vingers de route uit. 
Gelukkig staat op de meeste kaarten,  Hier staat u. 
Hebben we dat tenminste meteen gevonden. 


Staan geregeld even stil om van ons wijdse landschap te genieten. 
En om de wind door onze kleren te laten waaien. 





De wandeling was zwaarder dan de vorigen. 
Het voelde gisteren erg warm en vochtig aan. 

Het egelvoer was op in ons egelhuis. 
Ik helemaal blij,  heb dit hele jaar nog geen egel gezien. 


Helaas was de kip van de buren de gast. 


Ze is meer bij ons dan bij haar zelf thuis. 
Helpt zelfs mee met straten. 


Vandaag een mooie dag om mijn sokken af te breien. 
Heb Soxx Book 2 geleend uit de bieb. 
En kan dan weer ingeleverd worden. 

Het begint hier nu ook te regenen. 
Goed voor de tuin, de sloten...
... en voor deze geit. 



Die had van de week verkoeling gezocht in de sloot. 
Manlief heeft haar uit het water gehezen... 

4 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat de geit gered is! Maar ze was vast wel lekker afgekoeld.
    "Hier bevindt u zich"..... ik heb nooit wat aan die tekst omdat ik dan nog niet weet welke kant ik op moet lopen.
    Maar misschien ben ik wel een beetje dom ...... :-)
    Lekker zo'n wandeling met wat koelere temperaturen.
    Hier is tot nog toe 11 mm regen gevallen. Voor de tuin is het genoeg, maar de sloten en rivieren hebben wel veel meer nodig.
    Slim die egel-kip :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, een geit redden uit de sloot en een kip in het egelhok.....de dieren zijn ook van slag van de warmte denk ik. Hier is het bakje met kattenbrokjes elke ochtend leeg. Ik hoop dat de egeltjes er ook wat van krijgen en het niet wordt opgegeten door de katten uit de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt nog wat mee, visite van de kip en een geit die het warm had hihihi. Hoeplijk komen de egeltjes gauw eens op bezoek. Mooie route hebben jullie weer gelopen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik helemaal nog een foto te plaatsen van de parkiet van de buren die ontsnapt was en drie dagen rondjes in de buurt heeft gevlogen en toen bedacht dat het met de andere parkietjes toch gezelliger was. Hij werd de hele tijd door de zwaluwen aangevallen

      Verwijderen