woensdag 26 oktober 2022

Klein spul...

 Ik ben momenteel met allemaal kleine werkjes bezig. 

Deze sokjes voor in de kerstboom gebreid.

Patroon van Little Cotton Rabbits. 

In het Engels wat voor mij een hele uitdaging was. 

Maar ze zijn leuk geworden. 

Van mijn vriendin Hannie,  ooit het boek sleutelhangers haken gekregen. 
Moet zeggen: dit is verslavend. 
Iedere keer als ik een foto maakte van degene die af waren lag de volgende sleutelhanger alweer in onderdelen op tafel. 


Net als nu.


De aap maar even apart. 


Onderweg naar Makkum was er weer een kalfje geboren. 
Zo lief en mooi gewoon buiten in het weiland. 


De entree van Makkum is met een mooi kunstwerk aangegeven. 


Het kleine spul op de boerderij is ook hard gegroeid.


Ook is het me eindelijk gelukt het Winterkoninkje op de foto te zetten. 


Gisteren lukte me, ondanks de laskap,  dat met de gedeeltelijke zonsverduistering niet.

Het blijft voorlopig nog mooi weer. 
Heb een paar wanten gebreid voor als het kouder wordt



Patroon van Drops Design. 
Drops 192-10

Doe ik nog wel wat met lapjes?


Heb dit boek en lapjes gekocht. 

En de pyramide quilt is voor de helft doorgequilt. 

Het breien van een patroon in het Engels is zo goed bevallen dat ik met een volgend project(je) ben begonnen. 


Al heel lang heb ik dit patroon in huis. 
Werd nu wel eens tijd om er aan te beginnen... 

4 opmerkingen:

  1. Op dat laatste patroon ben ik nu al verliefd.
    Hou zo van die leuke knuffels.
    Maar de sleutelhangers zijn ook zo leuk geworden.
    Aan eentje heb je natuurlijk genoeg :-)
    Je hebt in ieder geval nu veel kadootjes klaar liggen.
    De kersthangers zijn ook schattig.
    Jeetje wat ben je druk met breien en haken, de handschoenen zijn prachtig, je zou bijna naar de vorst verlangen.
    Het winterkoninkje op de foto, dat is inderdaad een prestatie, want ze zijn zo super snel.
    Dat kalfje, geboren in de herfst, acht dat is best koud voor zijn net geboren lijfje ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kleine kerstsokken zijn schitterend en ik geniet iedere keer van je natuur foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo knap hoe jij die hele kleine sokjes breit en die leuke sleutelhangers. Lijkt me een hele klus, je gebruikt vast ook ieniemini naaldjes om te breien?

    BeantwoordenVerwijderen