vrijdag 27 januari 2023

Op bekend terrein...

Gisteren was ik even op bekend terrein.
Na een paar jaar met verjaardagen in de open lucht te hebben afgesproken (door Corona) mocht het nu weer gewoon in huis. 
Vriendin en vroegere buurvrouw was jarig. 
Dus op naar Swifterbant. 


Had dit keer een etui voor haar gemaakt en gevuld met leuke bolletjes garen.
Etui gaat gebruikt worden voor haar haaknaalden. 
Cadeau viel dus in de smaak. 


Mijn muisjes zijn af. 
Niet zo mooi als op het voorbeeld van Little Cotton Rabbits. 
Maar vind ze toch wel schattig. 


In het boek Histoires de Famille staat deze mooie quilt. 
Etoiles ou Cubes. 
Een patroon waar je heel veel kleine stukjes quiltstof in kan verwerken. 


Voor je het weet zijn er al vier blokjes af. 
In totaal moeten er 144 hele en 12 halve blokken gemaakt worden. 
Ik ben dus nog wel even bezig. 

Nog een paar foto's van vogels uit de tuin. 


Winterkoninkje. 


Grote bonte Specht. 


Koolmees. 


En een weggelopen Kip van de buren. 

Dit weekend moeten we een half uurtje de vogels in de tuin tellen. 
Hopelijk komen er ook een paar niet zo vaak langs komende vogels bij ons op visite... 

2 opmerkingen:

  1. Goed dat je het noemt, vogels tellen in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie etui heb je voor haar gemaakt.
    Wat een beeldige muisjes. Ik vind ze heel mooi gelukt hoor.
    Vraag me af of je de kip van de buren ook mag meetellen in de vogeltelling. Het is natuurlijk wel een vogel :-)
    Gelukkig zijn er altijd genoeg in jouw tuin, maar ik vraag me altijd af of vogels niet dubbel worden geteld als ze steeds terugkomen in dat half uur.

    BeantwoordenVerwijderen