woensdag 29 maart 2023

Paasdagen komen eraan...

Voor het gevoel zijn de kerstversieringen nog maar net opgeruimd. 
Of de Paasdagen komen er alweer aan. 
En worden de paasspullen te voorschijn gehaald.
Ook weer nieuwe bij gemaakt 


De Porcelaine de Chiffons zit in de ring. 

Het gaat nu echt leven. 

De achterkant wordt ook zo mooi. 

De twaalf cirkels er omheen zijn nu aan de beurt. 

In de tuin is het nog steeds gezellig druk. 

De meeste vogels van een zelfde soort lijken op elkaar. 

Soms zit er eentje tussen die afwijkt.

Zoals deze mevrouw Vink.

Iedere dag komt ze bij ons in de tuin eten. 


Ze heeft iets raars bij haar oogje. 


Na een paar dagen lijkt het wel iets beter met haar te gaan. 

Haar man blijft lekker bij haar in de buurt. 

Er zijn ook een paar nieuwe gasten in de tuin. 



Een groepje piepkleine pluizenbolletjes. 

Een Fitis of Tjiftjaf?

Twee soorten die heel erg op elkaar lijken. 

Na wat speurwerk ga ik er vanuit dat de donkere pootjes toch maakt dat het de Tjiftjaf is. 

Van de week de eerste lammetjes gezien. 

Al verwacht ik dat ze 's avonds wel in de stal slapen. 

Zo nu en dan vallen de hagelstenen uit de lucht. 

De blokjes van de Etoiles ou Cubes is een heerlijk werkje om te maken. 

Met nog acht rijen van twaalf stuks kan ik nog even vooruit... 

1 opmerking:

  1. Er zitten heel wat steekjes in je mooie quiltwerk zie ik wel.
    En er komen er nog heel veel aan.
    Ach, dat arme vogeltje, misschien een takje in het oogje gekregen, wat is gaan ontsteken?
    Leuk hè, kleine lammetjes in de wei.
    Lijkt me nog best koud, want zo dik is hun vachtje nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen