vrijdag 26 mei 2023

Dagboek/logboek...

Ik ben geen dagboek schrijver. 

Maar  op de boot hou ik al vanaf 1993 trouw een multomap(je) bij. 

Hou bij hoe we gevaren hebben, bruggeld en havengeld we kwijt waren,   brandstof kosten, noem maar op. 

En er staat natuurlijk in wat we die dag gedaan hebben en hebben meegemaakt. 

Leuke en verdrietige momenten alles is na te lezen. 


Een somber effen zwarte map verdient een leuke kaft. 
Van de week een leuk patroontje geborduurt. 
Dit ziet er meteen veel vrolijker uit. 

Jaren terug had ik deel drie al leuk aangekleed. 

Deel 1 en 2 mogen ook wel een nieuwe kaft. 

Als bijna gepensioneerd staan Kuifje en Winnie the Pooh wel wat kinderachtig. 

Nog 1 jaar en dan gaat manlief met pensioen. 

Er ligt een waslijst met klussen voor hem klaar. 

Maar er moet ook genoten worden.

Routes genoeg om op de fiets Nederland nog beter te leren kennen. 


Heel blij werd ik ook van het boekje van de postcode loterij. 

Het ligt naast me op tafel en kon meteen gebruikt worden. 


Steenhommel. 


Boomblauwtje. 

Gewoon in eigen tuin gefotografeerd. 


Op een zaterdag een verjaardag in Utrecht. 
Goede reden voor een tussenstop bij QuiltStudio het Gooi in Eemnes. 
Een prachtige winkel met heel veel moois. 
Heb me ingehouden, had wel een mand kunnen/willen vullen. 

Op een verkoopsite op Facebook heb ik deze lapjes gekocht.
Kan weer verder met mijn blokjes van de Etoiles ou Cubes. 
En als de doos met borduurgaren toch beneden is en er heel veel borduurpatronen klaar liggen voor ooit, ook een geurzakje geborduurd. 


Heb de foto gemaakt op een kruispunt van de egelsnelweg in het gras. 
De egels zijn er gelukkig weer... 

2 opmerkingen:

  1. Ach, die arme man van je. Denkt eindelijk heerlijk rust te krijgen, liggen en weer klussen voor hem klaar :-)
    Maar gelukkig gaan jullie ook leuke dingen samen doen zoals insecten zoeken en lekker varen met de boot.
    Er komen vast nog wel wat logboeken bij.
    Ziet er leuk uit met dat nieuwe kaft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi vooruitzicht voor als je man straks met pensioen is. Wat leuk dat de egels er weer zijn. Hier zijn we ook blij met elke egel die we zien, deze week helaas ook één dode gevonden. Maar elke avond zitten er drie te wachten op brokjes....dat is fijn!

    BeantwoordenVerwijderen