donderdag 15 maart 2018

't Boerenvrouwtje en voorjaarsgasten...

Toen ik net met quilten begon heb ik het boek The Farmer's Wife gekocht.
Helemaal verliefd op al de verschillende blokken van deze prachtige quilt.
Boek gekocht voor ooit.
Hoewel ik met zat dingen bezig ben begon het toch te kriebelen.
Boek trok gewoon de aandacht.
Dus schaar in de diverse stoffen en aan de slag...


In totaal zijn het 111 blokken.
Deze zitten al aan elkaar.


Nummer 14 Butterfly at the Crossroads.


Nummer 81 Snowball.


Nummer 103 Whirlwind.


Nummer 43 Garden Path.


Nummer 42 Fruit Basket.


Nummer 7 Birds in the Air.


Nummer 80 Single Wedding Star.


Nummer 44 Gentleman's Fancy.


Nummer 69 Practical Orchard.

Nu verder met de volgende rij.

Ieder voorjaar is het weer een verrassing of ons eenden paartje de winter overleefd heeft.


Gelukkig van de week stonden ze ineens luid kwakend voor de deur.
Gisteravond zelfs om 10 uur.


Geef ze gewoon brood.
Dat krijgen ze al jaren en ze doen het er prima op.


Ook is ons postzegeltuintje aangevuld met wel zo'n vier tortelduifjes.


Met mijn fotocursus gaat het ook heerlijk.


Bij deze twee foto's moesten we spelen met de sluitertijd.
Wat de leukste effecten geeft.

De bevroren zeepbel is me helaas nog niet gelukt.
Wie weet krijg ik dit weekend nog een kans.
Eigenlijk begint dan het leven op en langs het water in de jachthaven weer.
Ben bang dat ze het een weekje uit moeten stellen...

8 opmerkingen:

  1. Wat mooi dat je aan dit grote project ben begonnen. De ijsbal gaat je zeker lukken dit weekend want je foto's worden steeds mooier. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een prachtige quilt waarmee je begonnen bent. Leuk dat je elk blok even laat zien. Mooie passende stofjes!
    Ik ga het volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie blokken.
    En fotograferen is ook al zo'n fijne hobby.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat ook en mooie quilt worden. Doet me een beetje denken aan dear Jane.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie blokken, en schattig die eendjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op het water zal nog wel niet echt fijn zijn met de komende vorst, sneeuw en harde wind, maar het komt eens toch hoor, dat voorjaar.
    Je bent aan een mooie quilt begonnen. Lekker afwisselend.
    Mooie stoffen gebruik je.
    Toch goed gelukt je foto's hoor!

    BeantwoordenVerwijderen