maandag 10 september 2018

Buismans Einekoai Piaam...

Afgelopen weekend was het open monumentenweekend.
It Fryske Gea had voor deze gelegenheid Buismans Einekoai in Piaam opengesteld.
Op slechts een paar minuten fietsen van af ons huis.


Verscholen tussen de bomen ligt de 'Einekoai'.


Een oase van rust.


Mooie natuur.


Op het terrein staan ook nog fruitbomen.
Appels en peren met de mooiste namen.
Die heel goed bij de vergeten groenten passen.


Aan het einde van de rondleiding kregen we ook nog een dassenburcht te zien.

Het was een leerzame middag en mocht je in de toekomst in de buurt zijn en de eendenkooi is opengesteld zou ik zeker gaan kijken...

3 opmerkingen:

  1. Ik had hier ook wel willen kijken. Misschien een andere keer. Lijkt me heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zet ik toch op de kalender voor volgend jaar! Zó dichtbij en nog nooit geweest.... Leuk om er nu de foto's van je over te zien. Heerlijk rustig met al dat groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie plek en mooie foto,s, altijd bijzonder een eendekooi, vriendin van mij beheert er één met haar man in Lekkerkerk, woont er ook bij, echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen