vrijdag 11 september 2020

Een week met ups and downs...

Afgelopen maandag waren we alweer 28 jaar getrouwd. 
Wat vliegt de tijd toch. 

Ook heb ik mijn handwarmers af kunnen breien. 


 Dit lukte vooral, omdat ik een zieke cavia had die bij/naast me op tafel zat. 


In januari 2018 kwam ze samen met haar zusje bij ons wonen. 


Diverse bezoekjes aan de dierenarts konden haar helaas niet helpen. 
Ze bleek blaasstenen te hebben. 
Woensdag middag is ze op mijn arm rustig ingeslapen. 
 We gaan Pippie heel erg missen,  het was zo'n lieverd. 

Iedere dag loop ik een rondje om het dorp. 
Weet niet hoe ik vandaag heb gelopen?
In iedere geval maakte mijn telefoon er dit van. 
Vreemd. 


Iedere dag hetzelfde rondje verveeld nooit. 
Kom zoveel moois tegen. 







Kan ons huis vanaf een afstand zien. 
Het is veel mooier nu het groen is. 


Zal even inzoomen. 


Onderweg kan er bij de boer scharreleieren gekocht worden.


De kippen lopen gewoon onder het hek door op de straat. 


Vandaag de eieren meteen gebruikt en er eierkoeken van gebakken. 

Simpel om te maken, maar ohhhh wat zijn ze lekker... 

8 opmerkingen:

  1. Och, de cavia...gelukkig was je erbij!
    En natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag..
    Je hebt een heerlijke omgeving voor je wandeling en heel wat te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "De koekjesbijbel" zie ik staan, jij kunt voorlopig vooruit met bakken :-)
    Nog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag, best al lang samen, maar vast nog steeds blij met elkaar.
    Ach die lieve Pippie. Altijd zo triest om je kleine maatje te moeten missen. Nu is die andere ook helemaal alleen, zo zielig.
    Niets erg toch om elke dag hetzelfde rondje te lopen, het is zo'n prachtig rondje dat je loopt.
    Ik loop hier al 35 jaar hetzelfde rondje met diverse hondjes, dat verveeld me ook niet hoor.
    Knuffel voor je andere cavia van mij.
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd 28 jaar trouwdag.
    Mooi breiwerk. Ja sneu dat de cavia je moest verlaten.
    Ik loop ook meestal het zelfde pad, eerder was dat groter, echt ronde dorp door de weilanden maar heb nu moeite met de vee roosters.
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ook van die roosters. Met maat 35/36 van mij zak ik er ook bijna tussendoor. Gelukkig hebben ze er hier rubbers naast liggen, omdat het ook een paarden route is.

      Verwijderen
    2. DE brug wel een mat, maar omdat ik nu de rollator heb gaat het moeilijker, en kost het nu anderhalf uur, ja eerder een uurtje

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Ik schreef het al op FB, zo zielig als je al zo snel weer afscheid moet nemen, maar voor het beestje het beste denk ik, als leven lijden wordt.......
    Heerlijke wandelingen maak je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met het verlies van jullie huisdier, dat zijn verdrietige dingen....de handwarmers zijn prachtig, volgende week zijn ze nog niet nodig denk ik ;-) Maar het weer kan snel genoeg omslaan en dan zijn ze vast erg fijn! Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alsnog gefeliciteerd met je trouwdag! Dat is ook al een aardig poosje hé? Ja het gaat vreselijk hard allemaal.
    Het is toch altijd een verdrietige gebeurtenis wanneer je afscheid moet nemen van een huisdiertje... sterkte hoor!
    Wat woon jij ook mooi hé? Prachtig die natuur en die ruimtje.

    BeantwoordenVerwijderen