zondag 24 januari 2021

Lekker bezig...

Er word iedere dag gewandeld. 

Als je vaak hetzelfde rondje loopt merk je dat ook dieren bijna allemaal een eigen plekje en gewoontes hebben. 

In de sloot zit dit echtpaar Wilde eend. 

Bij een sloot verderop Smienten. 

En weer bij een andere sloot Krakeenden. 

De Ekster zit trouw op zijn paaltje. 


Houd ondertussen de schapen in de gaten. 


Ook het Torenvalkje heeft een vast paaltje. 


Het haasje heeft een plekje om te zonnen. 


De duizenden ganzen kiezen uit de verschillende weilanden.



Soms kom je onderweg een vreemde vogel tegen. 
Dit bleek een Kanoet te zijn. 


En het hoogtepunt van de wandeling blijft toch wel 'de ree'. 
Meestal zijn het er drie of vier. 
En een keer zeven. 



Voor een jarige vriendin heb ik een donut gebreid. 
Calorie arm. 


Het middenstuk van het Schoolmeisje is ook gemaakt. 


Meteen samen met alle blokjes die klaar waren aan elkaar gezet. 


Hoezo verslavend? 
Er liggen alweer 4 blokjes klaar om in elkaar genaaid te worden. 


En ondertussen geniet ik van de amaryllis... 

11 opmerkingen:

  1. Wat een vogelrijkdom tijdens je daagse wandeling, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om daar te mogen wandelen zonder uren ervoor te hoeven rijden Marguerite. Ik wandel gemiddeld 3x een uur per dag met Ziva en kan daar heel erg van genieten en hier is niet zo'n mooi landschap hoor. Heel kleurrijk wordt je quilt, ziet er top uit.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 3 uur haal ik niet.
      Vandaag ook heerlijk wezen fietsen. Wat een super heerlijke dag was het vandaag

      Verwijderen
  3. Als ik de dieren in het park onderweg ga fotograferen ben ik toch sneller klaar, maar jij woont dan ook lekker buiten.
    Nog nooit van een Kanoet gehoord, maar bij jou leven ze, net als al die andere vogels en zelfs reeën.
    Grappig toch die verslaving van ons, maar nu is het ook echt nodig om ons van de straat te houden. Geen punt hoor, wij maken wel steekjes. Je schoolmeisje wordt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je schreef het al op mijn blog, gelukkig mogen we nog wel naar buiten. Er is altijd wel wat te ontdekken. En wat geweldig dat je dan reeën tegenkomt.
    Wat ben je al ver met de schoolmeisjes. Ik hou me aan de 6 blokjes per week, maar dat is alleen omdat ik met meerdere 😉 projecten bezig ben.
    De donut is om op te eten.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie natuurfoto's heb je gemaakt maar je hebt vast ook een heel goed toestel. Het plaatje met de ree en de huizen op de achtergrond vind ik schilderachtig. Goed gedaan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige wandel foto's heb je gemaakt, echt genieten.
    En je quiltblokjes en middenstuk zijn prachtig zeg, succes er verder mee..................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige donut heb je gebreid. Superleuk gewoon.
    Ook leuk zijn je blokken, blijft toch altijd leuk om een sampler te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige plaatjes! Alvast een heel fijn weekend toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen