maandag 1 februari 2021

Alweer februari...

De eerste maand van 2021 zit er alweer op. 

Een maand waarin we het huis alleen verlaten voor de broodnodige boodschappen en een wandeling. 

Moet toegeven dat ik het niet naar de winkels kunnen gaan niet echt mis. 

Er zijn wel een paar dingen die wel leuk zouden zijn als die uitgezocht/gekocht zouden kunnen worden.

En een knipbeurt is ook geen overbodige luxe. 

Maar toch, ik vermaak me prima. 

De blokjes voor het Schoolmeisje zijn voor 2/3 deel klaar. 

En Claudine zit in de ring. 

Middenstuk is bijna gequilt. 

En dan is het ineens een beetje winter geworden. 

De volgende foto's heb ik gisteren ochtend gemaakt. 



Gistermiddag even naar het zoute water bij Zürich. 

De lucht leek wel geschilderd. 


Wulp. 


Tureluur. 


Steenloper. 

Bonte Strandlopers.


Bergeend. 


Scholeksters. 


Bergeend en Slobeenden.


Krakeenden. 

Vorige week een gigantische klal tegen het raam. 
Een vrouwtjes Sperwer is waarschijnlijk tijdens het mussen vangen uit de bocht gevlogen. 


Jongste voelt even of er nog ademhaling is. 


Beetje dissy en door de warmte van de handen kwam ze langzaam weer bij. 


Met een flinke hoofdpijn vloog ze na een tijdje weer weg. 


Heb haar nog niet terug gezien,  wel haar man. 


Een blogje zonder reeën kan natuurlijk niet. 
Als je goed kijkt zie je dat het er vier zijn.


Hoe ver weg ze ook zijn, ze hebben je altijd in de gaten. 
 

Ik loop altijd over het terrein van de boer. 
Van de week stond deze dame om het hoekje van de stal te gluren.


Zo leuk,  is net een hartje... 

7 opmerkingen:

  1. Wat kun je daar bij jullie ook heerlijk wandelen, wat een verhaal van die sperwer. gelukkig liep het goed af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vloog precies achter mijn stoel tegen het raam. Alsof iemand carbid achter mijn rug aan het afschieten was. Dat het glas nog heel is is een wonder.

      Verwijderen
  2. Ach, wat een leuk harten-vlekje heeft dat kalfje. Is dat niks voor bij jullie in de tuin? :-)
    Fijn dat de vogel toch is bijgekomen, hopelijk geen hersenschudding. Jullie hebben zoveel verschillende vogels, als je met de vogeltelling meedoet scoor je heel wat hoger dan hier in de stad.
    Het schoolmeisje werkt heel hard door zie ik, schiet al lekker op. Leuk al die verschillende blokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pracht foto's en vooral de ganzen en scholeksters. Doet me naar Texel verlangen. Maar ja, drie uur rijden vanuit de Achterhoek.
    Wij gaan altijd wel via Friesland en zien het bord Zurich staan.
    Bij Kampen en het water geeft de reis dan al een vrij gevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk blog weer, prachtige omgeving waarin je woont. Zo lekker om buiten te zijn. Wilma en ik hebben zondag weer een stuk gewandeld. We kunnen niet wachten tot de volgende etappe. Dapper om die sperwer vast te houden, weet niet of ik dat gedurfd had. Gelukkig is dat goed afgelopen. Reeen hebben wij hier ook in overvloed, en nu zijn ze makkelijk te spotten.
    Je schiet al lekker op met je School Girl Sampler, nog even en je bent klaar. Mooi kleurgebruik. Fijne dag en tot blogs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw wandelrondje is nooit saai. Wat heerlijk om zo buiten te wonen! Mijn hart gat altijd open als ik de afsluitdijk af ben en het Friese landschap binnen rijdt.
    Je SGS wordt erg mooi,tijd genoeg om lekker aan te werken nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh net weer een ransuil tijdens mijn wandeling. Gewoon twee tuinen verderop

      Verwijderen