maandag 8 februari 2021

Wat is dat nou...

En dan ineens hebben we een ouderwetse winter. 

Jarenlang dromen we er al van. 

En, ja hoor!  

Nu hebben we Corona in het land en mag er niks. 

Ben benieuwd of er uitzonderingen gemaakt gaan worden. 

De vorst is goed over de boerenkool gegaan,  vanavond eten we stamppot. 


Net mijn dagelijkse rondje gelopen. 
Gevoelstemperatuur -12.


De sneeuw wordt over het pad geblazen. 


De eenden zijn bij elkaar gekropen. 


De schapen hebben het lekker warm met hun wollen jas. 


De haasjes houden krijgertje. 


Het ijs ziet er nog lang niet schaatsbaar uit. 


Wel prachtige kunstwerkjes vlak boven water. 

En langs de kant van de sloot. 

Voetstapjes op het ijs. 

En dan ben ik zomaar met een nieuwe quilt begonnen. 

Love & Hope Sampler Quilt. 

Er is een Facebook groep van quiltshop Vlijtig Liesje. 

Twee blokken per maand,  dus het moet wel goed komen. 

Een rood-witte quilt stond al tijden op mijn wensenlijstje. 

Het Schoolmeisje is deze week met negen blokjes gegroeid. 

Nu nog achttien, het schiet dus op. 

Nu nog een paar foto's genomen vanaf mijn handwerkplekje. 






Twee huizen verderop in de straat zat deze Ransuil in de boom. 



Nu maar wachten tot de schaatsen uit het vet kunnen. 
Ze liggen bij ons voor het grijpen... 

8 opmerkingen:

  1. Zag net dat er rijen stonden voor de schaatslijpwinkels, dus hopelijk zijn die van jullie scherp.
    Ja zo jammer dat er nu straks een Elfstedentocht gehouden zou kunnen worden en het dan toch niet doorgaat. Het kan ook niet, er zouden veel te veel mensen dicht op elkaar gepakt staan.
    Weer een nieuw project. Mooi dat rood met wit, wil ik ook al jaren. Was begonnen, maar verder dan 1 blokje is het nog niet gekomen :-(
    Ach die vogels met hun opgezette veertjes tegen de kou, je zou ze het liefst binnen laten bij de verwarming.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schaatsen zijn scherp maar of ik het verschil zou merken tussen botte of scherpe dat weet ik niet. Ik ben zelf meer van wat heen en weer krabbelen op het ijs.

      Verwijderen
  2. Mooie foto's genieten. Heerlijk boerenkool zo van het land.
    In de winkel kom je dat niet zo vaak meer tegen.
    Leuke blokjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker die boerenkool, ik hou er wel van, vooral met deze kou! Sfeervolle plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto,s weer gemaakt, koud wel zo,n wandeling. Flink hoor gister en ook vandaag niet gelopen. Ben wat voorzichtig als het glad is. Moooie nieuwe blokjes. Ik lees je post op de telefoon, op de computer krijg ik een allarm Norton. Open ik wel kan ik niet reageren Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie wandeling was dat weer gister. Wij ook hoor, gewoon gaan, goed ingepakt kun je er tegen. Mooie vogelfoto's. Zou de uil zitten schuilen tegen de storm? Veel plezier met je nieuwe project.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat wandelen nog kan. Helemaal mooi in zo'n winters landschap. Thuis fijn met mooie lapjes aan de gang en een heerlijke stamppot.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's, het is te hopen dat de schaatsen inderdaad snel uit het vet kunnen. Ik waag me er niet meer aan, veel te bang dat ik val en iets breek. Maar kijken is ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen