maandag 15 maart 2021

Wel je koppie erbij houden...

Op een ochtend keek ik uit het raam en zag dat een reiger, aan de overkant van de sloot,  een ratje had gevangen.

Het was een heel gedoe om het beestje naar binnen te werken.









Met wat slokken water uit de sloot lukte het na lang ploeteren. 

Ratje had zijn koppie er niet bij gehad,  anders had de reiger hem nooit kunnen vangen. 

Aan onze kant van de sloot moeten de vogeltjes hun koppie ook goed gebruiken. 

Meneer Sperwer zit trouw iedere dag te wachten tot een mus niet goed oplet. 

 


Soms is mevrouw Sperwer er ook bij. 
 


Veel groter dan haar man. 


Je ziet echtpaar Wilde Eend denken. 
Is het wel slim om bij daar aan de waterkant in de eendenkorf onze eieren te gaan leggen?

En het waaide weer. 





Met de storm even naar Makkum. 
Tientallen Futen zwommen bij elkaar al hadden ze het liefste wind mee. 

Gisteren leek het wel voorjaar. 





Met oudste dochter aan de wandel in de omgeving van Bolsward. 
Een wandeling van bijna tien kilometer. 

Op het creatieve vlak is ook nog wel wat gedaan. 


De top van het schoolmeisje is af. 


Met de blokjes van de Love & Hope Sampler Quilt ben ik helemaal bij. 
Al zag ik nadat ik de foto had gemaakt dat ik mijn koppie er niet bij had. 


 Gauw verbeterd, niemand ziet er meer wat van. 

Kwam net tot de ontdekking dat het bijna Pasen is. 


Vandaar al die hazen in het weiland. 



Al hoop ik dat dit oude haasje niet mee hoeft met eieren verstoppen... 

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's maakte je weer. Die van de reiger en sperwer zou je zo in kunnen sturen naar de site van vroege vogels of de vogelbescherming. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Het is zo gaaf dat ik gewoon zittend aan de tafel met mijn quiltwerkje dit voor me zie gebeuren. Sperwer vliegt niet eens meer weg als ik naar buiten stap. Al hoop ik natuurlijk wel dat hij niet al mijn musjes opeet. Heb er nu nog zo'n 60 in de tuin...

      Verwijderen
  2. Heb jij 60 musjes in je tuin? Dat zijn er heel veel.
    Hier meestal zo'n 30 en dat schijnt ook al veel te zijn voor in de stad.
    Goed verwennen hè, dan komen ze wel.
    Wel jammer dat die sperwer alsmaar op de loer ligt.
    Dat die reiger zin had in zo'n enorme maaltijd, dat viel hem niet mee, want mes en vork krijgt hij er niet bij.
    Mooie foto's heb je weer gemaakt.
    Je schoolmeisje is heel mooi geworden, nu doorrijgen en het quilten kan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk blogje heb je geschreven en de foto's van de reiger en de sperwer vertellen zelf al een verhaal. Marjolein Bastin heeft eens een aquarel gemaakt van een reiger of ooievaar die probeerde zo'n beestje weg te slikken. Was mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie plaatjes weer, dat gevecht met die rat om hem te verorberen, heel bijzonder!
    Je schoolmeisje is super leuk geworden en die blokken in rood zijn ook al zo mooi! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen