zaterdag 30 juli 2022

Van alles wat...

 Nu nog niet echt nodig,  maar mijn sokken kunnen aan. 


Was een leuk patroon om te breien. 
Patroon RamblingRoses by Drops Design. 
Garen Anell Super extra. 

Naast breien ook weer aan het haken geslagen. 


Bij Sugary Sweet Design is een Summer Cal. 
Morgen krijgen we Deel 2.


Uit de bieb het boekje Betoverende Amigurumi knuffels geleend. 
Deze rammelaar uit het boekje gehaakt. 
In elkaar zetten en het borduren van het gezichtje blijf ik lastig vinden. 


Ondanks dat haken me nog niet zo makkelijk afgaat als breien kon ik het niet laten om dit boekje te kopen. 
Gelukkig staat alles heel duidelijk beschreven en zijn er video-instructies voor alle steken. 

Uit de moestuin al heel wat geoogst. 
Zelfs een extra vriezer gekocht om de boel in te kunnen vriezen. 


Bietjes heerlijk zo vers uit de tuin. 


Courgettes, wat is dit een vruchtleverende plant. 


Worteltjes 



Na kilo's tuinbonen nu de sperziebonen. 


We houden weinig afval over. 


Bonen zijn bijna allemaal kaarsrecht. 
Deze was wel heel bijzonder. 

De spechten families halen hun eten in zowel de voor- als achtertuin. 



Ook het insectenhotel is gevonden en leeggegeten. 

De sloot groeit bijna dicht met riet. 
Dat levert andere vogels op in de tuin. 


Een kleine Karekiet. 
(denk ik).

Er komen ook steeds meer kippen uit de buurt bij ons in de tuin (en huis) scharrelen. 



Deze keer zijn ze goed uit elkaar te houden. 

Gisteren de 84ste verjaardag van mijn moeder gevierd. 


Daar hoort natuurlijk appeltaart bij.


Vandaag ons zeilmeisje en haar vriend uitgezwaaid. 
Op weg naar de Waddenzee en Noordzee... 

4 opmerkingen:

  1. De lekkere warme sokken liggen al klaar voor de koude dagen.
    Zou er bijna al naar gaan verlangen....
    Je hebt wel heel moeilijke patronen gekocht om te haken. Veel gepruts dus niet echt makkelijk.
    Maar wel leuk om te doen.
    Wat een groenten hè? Ja ik weet het nog van vroeger, daar was niet tegen aan te eten.
    Lekker vers, maar nadat het was ingevroren vond ik het niet meer lekker, dus dan gaf ik het maar weg.
    Bietjes kan je makkelijk zo bewaren.
    Gewoon laten staan tot het koud weer is.
    Dan rooien en het loof er niet afsnijden, maar afdraaien.
    De bietjes niet wassen, maar zo laten drogen.
    Dan in een vuilniszak in de schuur, maar de zak wel open laten.
    Zo aten wij de hele winter bietjes.
    De courgettes.... ja, die zijn niet bij te houden :-)
    Balen dat die spechten de larven uit het insectenhotel opeten, zo wordt het nooit iets met de bijen.
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, wat een prachtige leeftijd heeft ze behaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sokken heb je gebreid, ook de beestjes zijn erg leuk. En wat heb je al veel geoogst uit je groetentuin, heerlijk alles vers, zo gezond! Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben ook veel groenten uit de tuin zalig is dat en de zoon eet ook mee ,en dan die sokken mooi zijn die, ik heb ook sokken leren breien maar ik vind geen kandidaten om ze te dragen ,,en nog proficiat aan je moeder .Groetjes vanSimonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je sokken zijn geweldig. Ik brei ook liever dan dat ik haak, zeker met beestjes en popjes zit ik ook altijd te klooien om dat hoofd er goed op te krijgen.
    Wat heerlijk veel verse groenten uit de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen