woensdag 10 augustus 2022

Ondanks de warmte...

Weken geleden hadden mijn vriendin Hannie en ik deze dag vrij gehouden in onze agenda's. 

Het idee was om elkaar te ontmoeten in Lemmer. 

Tot we er achter kwamen dat daar Skûtsjesilen was en je er dan over de hoofden kan lopen. 

Dus het werd veranderd in Joure. 

We begonnen de ochtend met thee en wat lekkers. 


Er zat er èèn gebakje bij met gedroogde bloemetjes die vonden we het minst lekker de andere waren heerlijk.

Omdat ik eind van de maand jarig ben werd ik overladen met cadeaus. 


De sjaal zelfs nog even om gehad, omdat ik in de schaduw zat op het terras. 
Tot dat de zon erbij kwam,  toen verdween hij in de tas. 


Hier ligt hij uitgevouwen in het gras. 
In sommige winkels hing de winterkleding al. 
Precies de juiste kleuren voor bij de sjaal. 

Heerlijk gelunched natuurlijk op het terras. 
(Helaas vergeten een foto te maken).

Was gezellig. 
Weer lekker bijgekletst. 

Gisteren was ook een warme dag. 
Ondanks dat de wandelschoenen aangedaan. 

Vertrokken in Hindeloopen en geëindigd in Makkum. 


In totaal net geen 15 kilometer. 




Een prachtige wandeling over de zeedijk. 
Het was een gedeelte van het St.  Odulphuspad. 
We lopen wel vaker stukken van deze pelgrimsroute. 
Werd weleens tijd om meer van deze route te weten te komen. 
Een boekje om in de voetsporen van de heilige Sint Odulphus te wandelen was snel gekocht. 


De jonge Odulphus trok in de 9e eeuw vanuit Brabant naar Friesland om de inwoners te kerstenen; hij wilde het heidense volk bekeren tot het christendom.
In totaal zijn het 15 trajecten. 

En nog iets creatiefs gedaan? 

Moet nu aan de hiel beginnen van de sokken. 
Blijft een dingetje. 
Maar als je je hoofd koel houd komt het vast goed... 

3 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me allemaal weer heel gezellig en die sjaal is heel mooi in die warme kleuren.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wijs om niet naar de drukte te gaan, maar naar een rustig stadje.
    Lekker genoten van taartjes en een lunch.
    Prachtige sjaal heb je gekregen, ik hoop eigenlijk dat je die snel nodig hebt :-)
    Heb al twee dikke vesten gekocht voor van de winter, ik ben er helemaal klaar voor.
    Jullie hebben een lange wandeling gemaakt, knap hoor.
    Was gisteren ook nog wat koeler, dus nog wel te doen.
    Nu maar rustig aan met leuke lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig om met vriendin een dagje uit te gaan, meteen flink verwend zie ik. Toevallig dat ik ook met mijn verjaardag een mooie sjaal/stola heb gekregen, begin van deze maand.
    Je hebt prachtige foto's van de natuur gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen