donderdag 26 januari 2012

Neuzen in...

Wat een rot weer hadden we vandaag. Echt een dag om "de doos van zolder" te pakken en heerlijk in te neuzen. Blijft het wel een raar idee vinden, je zit toch in de spullen van iemand anders te rommelen.


Tussen alle foto's en brieven vond ik deze nieuwjaarswens. Het is uit 1945 en van Huysman's kofferhuis. De winkel van mijn opa.


De tekst is zo mooi.


Hier is het wat beter te lezen.


Stukje uit de krant, 50 jarig bestaan van Huysman's Koffer-en Lederwarenhuis. Op 14 augustus 1958.


Ook de trouwkaart van mijn opa en oma zat tussen alle papieren. 18 april 1935 was de grote dag.


Deze is ook zo leuk. Zwemdiploma van de tante van mijn moeder uit 1927. Tegenwoordig zijn ze heel wat vrolijker gekleurd.

Als je zo aan het neuzen bent krijg je ook steeds meer zin om verder te gaan zoeken en je stamboom te gaan onderzoeken.


2 opmerkingen:

  1. Geweldig om dit nog allemaal te hebben. Kan me voorstellen dat je het leuk vindt om je stamboom te gaan onderzoeken. Lijkt mij eigenlijk ook best wel heel leuk!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOooh, wat leuk die oude spulletjes! Ik vind dat schaalje, de eerste foto echt super gaaf! Mocht je deze ooit weg willen doen, denk dan eerst even aan mij, hihihihi....

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen