vrijdag 12 december 2014

Restjes opmaken...

Soms kom je op andere blogs de leukste dingen tegen. Waarbij er van binnen meteen iets begint te knabbelen. Dat had ik ook met deze hele kleine kerstsokjes. Meteen in de bak met  restjes wol gedoken. En ik had nog rode en witte restjes liggen. En aan de slag. Ohhh, en zo verslavend...



Wil je deze sokjes ook maken ik heb het patroon hier vandaan gehaald;
http://littlecottonrabbits.typepad.co.uk/free_knitting_patterns/
Is wel in het Engels. Maar het lukte mij zelfs. Hihi....


Met mijn randje per week lag ik weken achter. En aangezien ik toch wil proberen aan het eind van het jaar, net als de meeste anderen, de lap klaar te hebben ben ik heel hard aan het borduren gegaan. En ik ben weer bij. Tot nu toe heb ik nog geen strengetje DMC hoeven kopen. Komt allemaal uit eigen voorraad...


Op Sinterklaasavond hadden wij geen pakjes. Maar zijn we aan de knutsel gegaan met speculaasdeeg en houten speculaasvormen. Het rook heerlijk in huis en ze smaakten nog lekkerder. Helaas heb ik hier geen restjes van. Alles is schoon op...


En nu ben ik hier mee bezig.
Op de handwerk en quiltdagen in Nieuwegein had mijn moeder dit leuke pakketje gekocht. Maar aangezien ze iets van 40 kerstkaarten zelf maakt en ook nog een ander pakketje voor de kerst had gekocht heb ik het maar mee naar huis genomen om deze kleine kerstquiltjes voor haar te maken. En ik denk dat ik het patroon lekker hier hou. Kan ik ze nog een keertje maken maar dan voor mezelf...

Dan nog even dit. Ik heb een vriendin, je weet wel die waar ik al 45 jaar mee bevriend ben, en die maakt de mooiste tasjes. Voor speciale gelegenheden. En nu het bijna kerst is heeft ze een give-away. Dus gauw kijken allemaal op http://3treelady.blogspot.nl

13 opmerkingen:

  1. Ooohh, die laarsjes zijn het allerliefst!
    Goed dat je nog bij bent geraakt met je randjeslap, prachtig hoor.
    ook leuk dat je alles uit je voorraad hebt kunnen gebruiken.
    Je kerstquilt is superlief, ik heb van hen een sneeuwman gekocht en probeer hem ook nog af te krijgen voor de kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah ik vind je sokjes zo leuk. Fijn dat je weer bij bent met je randjes. Je speculaaspoppen zien er lekker uit, maar al op denk! Wat lief dat je de quiltjes voor je moeder hebt gemaakt. Ga nu even gezellig bij je vriendin kijken. Groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die sokjes zijn zo leuk en de quiltjes zijn ook mooi. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer helemaal "bij" bent :-)
    Kan me voorstellen dat je dat wilt inhalen, anders blijf je achter lopen.
    Wat een beeldige kerstsokjes zijn dat! Leuk voor in de boom, of aan de schoorsteen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend leuk die kleine kerstsokjes! Speculaas ziet er ook heerlijk uit.
    De kerstquiltjes zijn ook al zo leuk. Nou, het is gewoon een heel leuk en gezellig bericht!
    Bij Ana had ik die prachtige tasjes al gezien. Maar ja, ik heb vorige keer al zo'n mooi etuitje van haar eigen hand gewonnen en wilde nu niet te inhalig overkomen, een ander ook een kans.
    Fijn weekend,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattige kerstsokjes Marguerite...heel lief.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal verliefd op je kerstsokjes!
    Ik loopt maanden achter met de Randjes, maar ik heb verlof, dus op ze voor het einde van het jaar af te hebben. En voor dat de baby eraan komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Marguerite,
    Ik heb fijn zitten lezen op je blog. Wat maak je toch leuke dingen ! En de kleuren voor jouw Dear Jane vind ik erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi, hi,, die sokjes... gisteravond breide ik er snel even eentje voor een vriendin die ook zo graag de sokjes in de boom wilde! Ik moest er helemaal mijn oude laptop voor starten want daar zat het patroontje in.Leuk idee om speculaas te bakken. Je zou ook "koek kunnen vergulden". Eeen klare koek versieren met glazuur en snoepjes is ook heel leuk. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke projectjes! Vooral die sokjes, heel erg leuk en bedankt voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige sokjes en ook je andere werkjes zijn erg mooi!!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen