dinsdag 18 oktober 2016

Fffff bijkletsen...

Het is alweer een poosje terug dat ik een blogje heb geschreven.
Zal nu fffff blijkletsen wat er allemaal gebeurt/gedaan/gemaakt is in die tussentijd.


Alle zestien cirkels van de Camelot zitten aan elkaar.
Er zit een rand omheen.
Kan nu aan de rand met driehoekjes beginnen.
Een hele klus maar maakt de quilt helemaal af.


De maand november is geborduurd.


Randje per week is weer een week verder.

Op 6 oktober ging een halve delegatie van de Ferknipte Froulju richting Goor naar Betina.
Brigitta van het blog "momentje van geluk" heeft hier een prachtig verslag van gemaakt.
Heel interessant om te zien hoe de quiltstoffen gedrukt worden, echt een aanrader.
Er hingen ook diverse quilts waar ik heel erg het gevoel van kreeg, die wil ik ook maken!!
Ooit!!




Voldaan en sommige ook met de enkele meters stof stapten we weer in de auto.
Hebben jullie haast of zullen we nog een tussenstop maken onderweg, vroeg Cora, onze chauffeur.
Ach, als de dames eenmaal uit zijn maken ze er een echt uitje van dat snappen jullie wel.


Herkennen jullie dit al?


Met flinke passen stapten we richting Petra Prins.
We zijn namelijk in Zutphen.
Wat een heerlijke winkel en Juud was er deze dag ook.


Na een heerlijke verlate lunch wilde Cora voor we in de auto zouden stappen ons nog een winkeltje, de Pelikaan, laten zien. Helaas geen foto van gemaakt. Maar ohhhh helemaal fout voor de lijn en helemaal voor mijn portemonnee. Heerlijke noga en hele leuke mokken gekocht. 


Al doet deze foto anders vermoeden.
We hebben ons hier in Zutphen heel netjes gedragen.
En alle vier kwamen we met zo'n gezellig tasje thuis.


Dit is de inhoud van mijn tasje.
Heb er bijna voor moeten vechten, want er waren kapers op de kust.
Ik had het laatste setje van de roze stof.
Maar daar doen ze bij Petra Prins niet moeilijk over er werd gewoon nog zo'n mooi stapeltje gesneden.

De dag erna mocht ik alweer op stap.


Deze dag was Dokkum de bestemming.


En waren de Ferknipte Froulju compleet.
Bij Jelly van de quiltkoffer kregen we een lezing van Aurifil.
Komt heel wat bij kijken voordat het klosje garen de kwaliteit heeft wat wij van ons garen verwachten.


Een tasje met een lief stofje, mooie kleurenkaarten en helemaal te gek allemaal klosjes garen van allerlei diktes kregen we aan het eind van de film en uitleg.
Nog even rondgekeken in de winkel van Jellie.
Dit charmpack, Grand Traverse Bay, kon ik niet laten liggen.


Dokkum kende ik niet maar is een hele leuke plaats.
Kom zeker nog een keertje terug.
Wij gingen niet meteen naar huis maar na afloop nog bij Klaske gegeten en wat steekjes gezet.

En de dag hierna ging ik alweer op stap.
Deze keer niet zover, Bolsward.
Miranda van hobbyshop Fûgeltsje, en ook een Ferknipte Froulju, had een terugkom-dag.


Konden de Camelot's van Cora en mij naast elkaar gehangen worden.
Die van Cora is inmiddels al in gebruik genomen.
Bij die van mij moet ik nog even geduld hebben.


Miranda had voor ons allemaal een pakketje klaar liggen.
Daar konden we dit leuke etui van maken.

En afgelopen weekend werd voor de jeugd het zeilseizoen afgesloten.


Zaterdag was vreselijk nat en koud.
Maar zondag was een heerlijke zeildag.
Heb het nog nooit zo druk gezien op de pier bij Makkum.
Normaal loop ik er alleen nu in optocht.



Ik zit niet de hele tijd naar de bootjes te kijken.
Zo nu en dan vliegt er van alles over.


Er moest ook weer eens een kaartje gemaakt worden.
Zo leuk om te doen, waarom doe ik dit niet vaker?


En deze week wordt langzaam onze boot leeggehaald.
Zij moet de winterstalling in.
Zeilen, kleding en natuurlijk het beddengoed wordt naar huis gehaald.
Ons konijn vind het heel erg leuk om op alles te klimmen...

15 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige week had je, wat een leuke uitstapjes met prachtige buit. Tussendoor ook nog flink geborduurd, en de boot uitgeruimd..je hebt het druk gehad. Fijne week verder, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke week dus gehad met veel belevenissen!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk dagen hebben jullie beleefd! Jeetje wat een luxe om zoveel achter elkaar uit te gaan, hele interessante dingen te horen en te zien en natuurlijk mooie stofjes kopen en een hoop gezelligheid.
    Ook naar het mooie Zutphen geweest, naar Petra en de Pelikaan, heerlijk hoor.
    Nu de boot weer op het droge en lekker je quilt gaan quilten en ondertussen dromen van al die mooie wilikookmakenquilts!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel wat beleefd en leuke aankopen ook.
    Zag van het uitje ook al bij brigite.
    De camelot is prachtig
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, zo te lezen heb jij met al die uitjes een super leuke week gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt zeker niet stilgezeten. Wat een leuke uitjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om zoveel leuks mee te maken. Jullie groep is een hele actieve hoor!
    En ook jouw Camelot is natuurlijk prachtig geworden.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjeetje mina, jij heb een ontzettend leuke en bijzondere
    week mee gemaakt..heerlijk!
    Wat heb je weer mooie dingen gemaakt en gekocht...super!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja wat hebben we leuke dagen gehad hè. Jammer dat ik niet mee kon naar Miranda, maar ja een mens kan niet alles. Je Camelot wordt mooi, nog even doorzetten. Het is ook net een kat hè dat konijn van jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezelligheid allemaal en mooi materiaal gehaald. Tja de boot weer op het droge of blijft hij in het water? Ik herken het opruimen wel van onze caravan, daar ben je ook even druk mee. Je quilt wrodt prachtig...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij hebt ook maar een saai leventje hé? Je beleefd nooit wat. ;-))
    Het klinkt erg gezellig allemaal en wat heb je een mooi stofjes gekocht daar in Zutphen!
    Je kunt wel zien dat ik nog maar weinig in blogland ben (moet ik echt wat aan doen) want van de Camelot had ik nog niks gezien bij je en dan nu ineens dit! Echt schitterend geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke dagjes uit heb je gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk allemaal om te lezen en te zien! Je Camelot vind ik prachtig, net als je borduurwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat zijn de leuke uitstapjes, klinkt allemaal erg gezellig. De Camelot is erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt niet bepaald stil gezeten! Je Camelot quilt is echt schitterend. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

    Groetjes,
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen