vrijdag 25 november 2016

Terug in de tijd...

Gisteren samen met mijn moeder en oudste dochter een dagje met de trein naar Utrecht geweest.
De stad waar ik tot mijn negenentwintigste heb gewoond.


Wel vreemd om er nu als toerist rond te lopen.


Terwijl het vroeger bijna iedere zaterdag de normaalste zaak van de wereld was om even langs de grachten te lopen en naar de lapjesmarkt of plantjesmarkt te gaan.
(Heb ook twee jaar op de Oude Gracht gewerkt).


Langs de mooie details te lopen zonder er eigenlijk op te letten.


Laat staan dat ik door de kloostergang een wandelingetje maakte.


Nog even een blik op de Domtoren.


Ware kunstenaars waren het vroeger.


Ook even bij het huis/winkel op de Oude Gracht nummer 22 en 24 wezen kijken.


In de jaren voor en vlak na de oorlog was dit het pand waar de ouders van mijn moeder hun zadel- en koffermakerij hadden. 
Het lijkt in niets meer op het mooie pand van vroeger.


Nog een blik op het pand van de andere kant van het water.


Er wordt flink gebouwd in Utrecht.
Kan niet alles even mooi vinden.
Dit is de Catharijnesingel.
Hier reden we vroeger met de auto doorheen.
In de jaren zeventig hebben ze de singel dichtgegooid.
En nu wordt het weer water.


Terug toch maar de trein genomen al hadden we natuurlijk ook met de Flying Ford Anglia van Harry Potter kunnen gaan.

Afgelopen zondag waren we ook al in de Provincie Utrecht.
Ondanks storm en heel slecht weer.


De pyramide van Austerlitz.

De oudste dochter van mijn broer werd achttien.
En wilde dolgraag met de hele familie in het bos en over de heide wandelen.





Gelukkig tijdens de wandeling ook nog paddenstoelen gezien.


Nog een laatste blik op de Domtoren.
De volgende keer willen we de toren op en alle 465 treden betreden...

9 opmerkingen:

  1. Ha wat leuk om mijn eige stadsie te zien!!!
    Ja, Utrecht is mooi, tenminste het oude gedeelte, vooral het museum kwartier.
    Jammer dat het oude pand nu zo lelijk is "opgeknapt".
    Ook de Catharijnesingel is, nu er weer water in stroomt, niet zo mooi dan vroeger, en dan hebben we het nog niet over het stationsgebied.
    Maar de domtoren maakt alles weer goed. Mooie foto's hoor.
    Je bent dus niet even op de Oude Gracht langs Carol Cox geweest voor de broodnodige lapjes, dat heb je nou gemist, wel jammer.
    Maar fijn dat jullie verder genoten hebben, ook van het mooie bos.
    Groetjes uit Utrecht,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verslag,en prachtige foto,
    Ik van het Friese platteeland is het onbekend , maar tegenwoordig hoor ik veel van Utrecht.2 kleinkinderen women er nu
    Fijm weekeind.
    Groetnis Annie


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg in Utrecht, ik heb er ook een paar jaar gewoond, vind het een hele leuke stad, veel voetstappen liggen op de lapjesmarkt en de oude gracht, ben laatst ook terug geweest in mijn studentenstad, en wat je zegt, vreemd om daar dan als toerist te lopen en er geen deel meer van uit te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, ik vind vooral de oude gracht erg mooi. En wat een verschil als je dan in Friesland komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n dagje uit met je moeder en oudste dochter..
    En dan langs al dit moois te lopen en herinneringen ophalen van
    vroeger...Heerlijk die nostalgie...
    Wat is Utrecht mooi! die foto van heel lang geleden is toch super,
    wat leuk dat je die nog in je bezit hebt...
    Gaaf dat je dit leuke uitstapje met ons deelt.

    Fijn weekend meis,
    MarijkeX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé bijzonder om zo met drie generaties terug te gaan naar je roots. Ja alles verandert hè daar ontkom je niet aan en het is helaas niet altijd een verbetering. Leuk die oude foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O geweldig, Utrecht blijft mijn favoriete stad, ik heb er een paar jaar gestudeerd, Kromme Nieuwegracht, mooie tijden.....leuk verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch, van FB naar blogspot en andersom, wow meid, wat leuk, je bent nog steeds erg crestief zie ik wel :-) geweldig:-)
    je begrijpt het al, ik ga je volgen...... nee, ik ga je stalken whahaaha, nee hoor zo erg zal ik het niet maken:-)
    fijn je gevonden te hebben hooreey for www :-)
    <3

    BeantwoordenVerwijderen