donderdag 14 juni 2018

Mijn uitzicht...

Mensen die langs ons huis lopen zien mij meestal aan de eettafel zitten.
Met mijn lapjes om me heen natuurlijk.
Als ik naar rechts kijk, de achtertuin in, is dit mijn uitzicht.


Ik heb goed zicht op vier glimmende langzaam rood wordende kersen.


Zal even inzoomen dan zijn zien jullie ze ook.


Gisteren hingen er ineens nog maar twee.


En het zijn niet eens meer twee hele.


Verstopt onder de bladeren hangen er gelukkig nog meer.


Dit zijn niet de daders.
Ik denk dat de merel de kersen opeet. 
Als beloning zingt hij iedere avond een heel mooi lied.
Er komen meerdere gezinnen koolmeesjes en musjes langs om van de pindakaas te smullen.
Gaat één pot per dag doorheen.


De kleintjes zijn nog wat bleek.
En zijn met veel.


't Boerenvrouwtje heeft haar breedte bereikt.


Nummer 45 Grape Basket


Nummer 52 Hovering Hawks


Nummer 17 Cats & Mice


Nummer 98 Waterwheel


Nummer 50 Honey's Choise


Nummer 92 Streak of Lightning


Nummer 32 Farmer's Daughter

Bij ons in de boot is er weinig quilterigs te vinden.
Daar moest maar eens verandering in komen.


Pannenlappen, dat is een mooi beginnetje.
Het blokje heet Weathervane, ook passend bij een boot.


De achterkant heeft ook al zo'n leuk stofje...

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk blogje.........en dat vindt de merel ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn plekje om te zitten quilten, met uitzicht op jouw tuin en de vogels. Mooie blokken maakte je weer, je schiet geweldig op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je boerenvrouwtje mooi! Leuk dat je nu weer kortere banen kunt maken, op naar het einde.
    Een hele pot pindakaas per dag??? Dat zijn dure kostgangers aan het worden zeg :-)
    Een kersenboom.... tja die heb je voor de merels. Wel jammer want kersen zijn heerlijk. Dus toch maar kopen dan het is niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke tuin en wat een leuke blokken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sehr schöne neue Blöcke.
    Schönes Wochenende, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blokken heb je gemaakt.
    Wat een heerlijk plekje met dit uitzicht.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig uitzicht, je woont daar maar mooi, leuk dat we even mee mogen kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen