dinsdag 27 november 2018

Hoef niet alles te kunnen...

Laatst zag ik in de wolwinkel een prachtige sjaal.
Was op slag verliefd.
Eén nadeel hij was gehaakt.
En haken en ik dat is niet zo'n goede combi.


Bolletjes wol zijn er altijd wel in huis.


Dit mooie etui vol met haaknaalden is nog van mijn oma geweest.
Ooit besteld/gekocht bij de Ariadne volgens mij.

Toen begon het gevecht met de haaknaald en de draad.
Lossen en vasten hadden ze gebruikt, dat moest lukken.
Hakend opgezet.
Nog nooit van gehoord?
Gelukkig heb je You Tube.
Filmpje is gauw gevonden.
En dan oefenen...
Hakend opzetten is eigenlijk nog makkelijker dan gewoon met lossen beginnen.


Vaste, losse, vaste, losse, vaste...
Door het internet weet ik nu dat deze steek Ganietsteek heet.
Met ook nu weer de goede hulp van de dames op You Tube is het me na ontelbaarkeer uithalen uiteindelijk gelukt.


Hier een close-up. 
Ziet er best wel goed uit, al zeg ik het zelf.


Ja dan ben je eenmaal aan de haak en als je dan op facebook een groep tegenkomt waarmee je samen dit leuke hertje kan maken.
Geef je je meteen op.
Maar of het het me gaat lukken?
Geen idee...
Ben bang dat het te hoog gegrepen is.
Kan nu eenmaal niet alles kunnen toch?

De sjaal/col moet gauw afgemaakt, want volgens de weersvoorspellingen kan het een hele koude winter worden.


Vanmorgen in het Rasterhoffpark in Sneek al een beetje van de winter geproefd.



Samen met de Schotse Hooglanders heb ik wolkjes geblazen.
Ohhh wat was het koud.
En dan moet de echte kou nog komen...

7 opmerkingen:

  1. Schitterend begin van je dag, dan wil je wel de kou trotseren!

    Je haakwerk ziet er prima uit, dankzij youtube. Heerlijk, dat we daar alles op kunnen vinden. En geduldig zijn ze ook 😰😇

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie haaksteek, lekker voor een warme sjaal of col. Natuurlijk gaat het je lukken om zo'n hertje te haken, let maar op. Groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haken is net als koken gewoon stap voor stap door het recept en dan gaat het hertje ook lukken hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, hier net zo....haken en ikke........niet een goede combi, maar ik begrijp dat er nog hoop is! Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind haken eigenlijk makkelijker dan breien, maar dan moet het niet te ingewikkeld worden. Dat hertje lijkt me echt heel moeilijk. Jouw haakwerk ziet er prachtig uit, dus komt het wel goed met jouw kennis.
    Die warme sjaal kan je goed gebruiken, het is best koud.
    Prachtig die schotse hooglanders. Hopelijk heb je die met een telelens gefotografeerd, want ze komen best dichtbij....

    BeantwoordenVerwijderen