dinsdag 16 juli 2019

Eindelijk, ook deze top is af...

Ik zeg het niet snel, maar wat ben ik blij dat deze top af is.
De eerste drie kwarten maakte ik zonder problemen.
Maar ohhh het laatste kwart...
Foute patroon overgenomen, blokje kon in de prullenbak.
Zwart en wit omgewisseld, blokje kon zo de prullenbak in.
Vreselijk dom bezig.
Maar hij is af en ik ben er best trots op als ik het resultaat nu zie.


Nu mooie stof zoeken voor de achterkant.


Het eerste bootje van Anna is ook gebouwd.
Daar blijft het niet bij, want het is zo leuk om te maken.
De meeste tijd gaat nog zitten in het bij elkaar zoeken van de stofjes.
Helemaal niet erg hoor!
In elkaar zetten gaat zo snel.


Nu weer verder met de Guute, moet maar gauw een naam voor haar verzinnen.
Er moeten achtentwintig sterren gemaakt worden voor de volgende rand van Guutes Antieke Quilt.
Maar nu ga ik naar de zolder, er moet flink opgeruimd worden.
Daar vertel ik meer over in een volgend blogje...

8 opmerkingen:

  1. Wat is je bootjesblok mooi geworden! Echt een leuk patroon als je van bootjes houdt (eigenlijk ook als je niet van bootjes houdt). Het lijkt me een ander patroon dan dat ik je laatst doorstuurde, maar misschien ben ik dat een beetje vergeten.
    De bolle quilt is heel kunstig gemaakt, ik kan me zo goed voorstellen dat je daarmee fouten maakt, ziet er erg moeilijk uit, vooral als je in spiegelbeeld verder gaat.
    Eerlijk gezegd vind ik het een beetje een enge quilt, verwacht ieder moment dat die bol openbarst en er iets engs uitkomt... ja ja ik heb veel verbeelding :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De bol is geweldig mooi geworden. Leuk om nu met iets heel anders bezig te zijn dat iets minder ingewikkeld in elkaar zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb het patroon van de bootjes nog even opgezocht.... toch dezelfde. Ik vond ze bij haar ook al zo leuk.
    Veel plezier met het volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bolle quilt is echt goed gelukt. De illusie werkt helemaal. Ik ben beniuwed naar de bootjes. Ik hou van voorstellingen waarbij ik kan zien wat het voorstelt. Suuces.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig de bol in het quilt.
    Zie steeds meer bootjes en ook boompje van Anna Jantine. leuk zijn ze.
    Je sterren mogen er ook zijn, lekker bezig.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie top! Ik heb hem ook nog liggen. Leuke blokjes van de Guute, ook die wil ik eens maken. Succes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige top, lijkt me echt heel lastig om te maken dus Ik kan me die paar verkeerde blokjes goed voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave top! Ik zou er bijna misselijk van worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen