dinsdag 30 maart 2021

Een muizenplaag...

Op facebook volg ik de Vestingsmuizen. 

Voor de Pasen was er: haak in 10 dagen een Paashaasmuis. 

Iedere dag zag je het muisje groeien. 

Deze is voor ons zelf. 


Deze voor oudste dochter. 


Deze voor mijn moeder. 

Nu mag ik er nog eentje maken,  zo tussen het katoen zoeken wat deze voor kleur krijgt. 

Voor de kerst had ik me ook opgegeven om in 10 dagen een Kerstmanmuis te haken. 
Was er nog niet aan toe gekomen. 
Durfde eigenlijk niet,  want zo'n goede haakster ben ik ook niet. 
Maar het word zo goed uitgelegd,

Dat de Kerstmanmuis nu ook af is. 

Ruim op tijd voor de Kerstdagen. 



Op het platteland is altijd wat te beleven. 

Zo kwam dit stel laatst vrolijk langs wandelen. 

Ontsnapt van de boerderij. 

Echt lief zijn ze niet, manlief viel mij aan. 

Er word iedere dag gewandeld en door dit leuke boekje ook ergens anders dan het bekende rondje om het dorp. 




Zoals het er nu uit ziet kunnen we vandaag genieten van het zonnetje. 
De Lente is begonnen... 

7 opmerkingen:

  1. Marguerite! Als je zulke leuke muisjes kunt haken, ben je een hele GOEDE haakster!
    Vind ze superleuk!
    Geniet van het mooie weer, doe ik ook😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het werd zo goed uitgelegd met YouTube filmpjes. Ga nu ook andere patronen proberen. Heb genoeg verzameld.😊

      Verwijderen
  2. Wat een gezellige muizenplaag Marguerite, die zie je niet elke dag hihi. Ik vind dat je heel goed kunt haken als je dit kunt. Wat kom je daar veel moois tegen, leuke foto's heb je gemaakt. Hier in Brabant schijnt de zon volop en is het al warm voor de tijd van het jaar. Ik geniet er van hoor.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattige muisjes, die zouden mij ook gerust mogen komen 'plagen'. veel gezellig dan die chagrijnige kalkoen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor die muizenplaag. Zo te zien is het niet een echte plaag, je vindt het wel leuk om ze te maken.
    Snel opschieten met die laatste, want het is bijna Pasen.
    Cavia vindt de kerstman zo te zien best eng :-)
    Die kalkoen viel je man aan???? In de pan met dat beest haha!
    Morgen weer genieten van het heerlijke weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke muisjes. De kalkoen prachtig maar niet zo aardig dus. Geniet van het mooie weer

    BeantwoordenVerwijderen