dinsdag 15 juni 2021

Duurde wel lang...

 Het is alweer twee jaar geleden dat onze boot in het water lag.

Verhuizing en Corona waren de reden. 

Corona maatregelen kunnen er nog wel maanden zijn en op de boot zitten we ook in onze eigen cocon.

Dus dit jaar laten we niet voorbij gaan. 



Zondag wezen zeilen. 

Prachtig weer,  misschien iets te weinig wind. 

We moeten wel wennen aan het 'nieuwe uitzicht'. 

Jammer dat het kijken tot aan de horizon voorbij is. 

Zal wel nodig zijn, zeggen we dan maar. 

Met het mooie weer zijn sokken niet echt nodig. 

Linker sok is af en de rechter staat op de pennen. 


De buurkindjes groeien als kool.  


Een bijpassende rammelaar gehaakt. 



Gisteravond heeft ons zeilmeisje haar Splash 
in het water gegooid. 
Het zijn er prima avonden voor. 


Oudste dochter en ik maken ondertussen onze kilometers. 
En genieten van de natuur onderweg. 

.

Kuifeenden. 


Fuut met jongen. 
 

Kneu,  denk ik. 


Geen idee wat voor vogel dit is. 


Tja, en toen kwam op facebook dit patroon voorbij. 
Porcelaine de chiffons. 
En was ik verkocht. 
Cirkels en veel stukjes. 
Ik kan voorlopig vooruit. 



Tot slot de Grutto. 
Prachtige vogel. 
Zijn silhouette en in de lucht... 

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat je weer met de boot weg kunt. Het is er echt weer voor.
    Vooral nu het zo warm gaat worden, koel je lekker af op het water. Vergeet niet goed te smeren! :-)
    Mooie foto's heb je weer gemaakt. De varkentjes zien er schattig uit en groeien goed. Moedermelk hè?
    Een nieuw patroon gezien.... daar hebben we zo'n last van hè? Steeds weer nieuwe quilts die we willen gaan maken. Ik zeg altijd maar: als er iets af is, mag je weer iets nieuws beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een zalige foto's op en top genieten geblazen! Groot gelijk om in je eigen cocoon lekker het water op te gaan. En je nieuwe project is om te smullen zo mooi! Twee van mijn vriendinnen zijn er ook mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zal genieten zijn geweest voor jullie, eindelijk weer een stukje varen. Ik heb er niets mee, maar ik weet dat als het virus je echt te pakken heeft je daar echt veel energie uit haalt. Hopelijk veel uurtjes genieten deze zomer, en inderdaad jammer van het uitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om weer op het water te zijn als je zolang niet geweest bent. Lekker vrij overal heen waar de wind je brengt. Leuk dat je aan de Porcelaine begint. Veel plezier ermee. Op FB is een groep als je dat leukt vind om daar te posten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zit je daar heerlijk op de boot. De buurtjes zijn schattig en de uitvoering van de rammelaar ook. De sok vind ik prachtig, zowel patroon als kleuren.
    Veel plezier met het nieuwe quiltpatroon.

    BeantwoordenVerwijderen