vrijdag 21 januari 2022

Er plezier in hebben...

De twaalf cirkels van de Porcelaine de chiffons zijn klaar. 

Met de grote cirkel in het midden begonnen. 


Beleef zoveel plezier aan het bij elkaar zoeken van de stofjes. 

Vorige week moesten we de fiets van ons zeilmeisje ophalen in Leeuwarden. 
Liet me in de fietsenwinkel ontvallen dat ik nog nooit op een electrische fiets had gereden. 
Ohh,  je mag wel even een proefrondje rijden kreeg ik te horen. 


Terug in de winkel was het meteen van 'ik wil hem'. 
En ik wil mijn oude fiets niet meer gebruiken. 

Zondag het eerste rondje gereden. 



Bij de Grote Trap langs. 
Beestje vermaakt zich wel tussen de boerenkool. 
Zat nog op hetzelfde plekje. 


Trapt zo lekker zo'n electrische fiets dus op naar Hindeloopen. 


Was een mooi tochtje. 

Vanmiddag ondanks het mindere weer ook weer een rondje gedaan. 


Gewoon voor de lol en het kost helemaal geen moeite. 

Had vorige week ook weer een breiwerkje op de pennen.  
Sokken. 


Drie maal over nieuw begonnen. 
Tig keer achteruit gebreid. 
Normaal blijf ik proberen, maar in dit patroontje heb ik geen plezier. 
Uithalen dan maar. 

De tortelduiven hebben het voorjaar in de bol. 




Laat het voorjaar maar beginnen. 
Of vorst met zon, dat mag ook. 

Vanavond een recept uit mijn lievelingsprogramma BinnensteBuiten gemaakt. 
Ramon Brugman maakte vorige week Italiaanse gehaktballen, ratattouille en puree uit de oven. 


Het was een hoop werk en dat was het zeker waard. 
Het was heerlijk... 

4 opmerkingen:

  1. Wat grappig die tortels, het paartje in mijn tuin is ook al helemaal verliefd :-)
    Heerlijk werk is dat hè, lapjes bij elkaar zoeken om zo een prachtig blok te maken.
    Neem aan dat je ze nu aan elkaar gaat maken.
    Een elektrische fiets gekocht. Ja, dat is fijn. Je moet toch trappen, alleen wat lichter dan normaal.
    Vooral bij flinke wind tegen, of een bergje op, gaat ie als een speer als je de ondersteuning hoger zet.
    Mooie tochten heb je al gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk een elektrische fiets, zou niet meer zonder kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk joh, op de elektrische fiets! Die duiven zijn er al vroeg bij. Grappig dat de grote trap nog steeds in het boerenkoolveld zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, als je eenmaal op een elektrische fiets hebt gereden....dan ben je verkocht hè? Het rijdt zo veel fijner met dat hulpje van de elektromotor.
    Mooi worden je cirkels!

    BeantwoordenVerwijderen