dinsdag 19 april 2022

Prachtige Paasdagen...

Wat hebben we toch een prachtig weer gehad. 

Ook nu staan ramen en deuren wijd open. 

We zijn veel buiten geweest en daar hoort een eindje fietsen, gisteren 37 kilometer,  ook bij. 

Op naar de "Warkumerwaard". 


Waar de Grutto welkom werd geheten. 



Sneu voor de Kemphaan die ook met heel veel waren. 



De Gele kwikstaart is ook weer in het land. 



En de Tureluur. 


Het lijkt nu wel of wij heel veel vogels herkennen,  maar dat is echt niet zo. 
Wij speuren op internet en in vogelboeken. 
(Sommige vogels lijken heel veel op elkaar en dan heb je ook nog verschil in man en vrouw, zomer- en winterkleed en de jonkies.) 

Zoals dit vogeltje.
Wie weet wat het is mag het zeggen. 
Graag zelfs. 


Of van deze? 


De Kievit. 


Meerkoet op het nest. 


Van de week de eerste ganzenkuikens gezien. 


En langs de dijk bij Zurich,  honderden Scholeksters met jongen. 




Om ons heen zien we heel veel lammetjes. 


Mijn gehaakte lammetje is ook af. 


De kuikens groeien flink door. 
Lopen vaak los in de woonkamer. 
Favoriet plekje is de balk onder de eettafel. 
Volgend weekend gaan ze naar hun eigen grote kippenhok. 


In de vaart tussen Workum en Makkum  zagen we deze vreemde gast. 


Hoort niet thuis in de Hollandse Wateren. 
Maar lag heerlijk te genieten van/in het zonnetje. 


Nu eerst aan het huishouden. 
De was kan buiten aan de lijn. 



Hoop wel dat meneer Merel alles stevig vast houd en de boel niet in mijn schone wasgoed laat vallen. 


En met al die hard werkende vogelouders om ons heen zegt dit spandoek genoeg... 

6 opmerkingen:

  1. Poes in de mand.... probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen.
    Is mij nooit gelukt, want ze miauwen net zo lang totdat je het niet meer trekt. Of ze glippen naar buiten als jij net ook naar buiten gaat.
    Maar ik heb geen poes meer, Jody zit wel altijd achter de duiven aan :-)
    Jullie hebben wel heel veel soorten vogels en leuke lammetjes.
    Hier wel babykonijntjes gezien, vind ik ook zo schattig.
    Jouw gehaakte lammetje is ook een snoesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marguerite,
    Mijn man zegt: bovenste onbekende vogeltje is een leeuwerik, waarschijnlijk een veldleeuwerik. Tweede vogeltje kan hij niet goed zien, zou een graspieper kunnen zijn.
    Ben benieuwd of er meer vogelaars reageren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man denkt ook dat het een veldleeuwerik is. En de tweede zou heel goed een graspieper kunnen zijn. Zat ook aan de waterkant.

      Verwijderen
  3. Grappig Marian dat wilde ik ook net schrijven veldleeuwerik en graspieper, maar het zou ook een rietzanger kunnen zijn, die tweede

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een boel verschillende vogels Marguerite en zo knap op de foto gezet. Je gehaakte lammetje is schattig, heel mooi geworden. Wij waren dit weekeinde in Arcen en daar hebben we een wilde flamingo en heel veel zwarte lammetjes gezien. Zo leuk.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het toch een vogelparadijs daar waar jij woont. Ik ben al blij als ik eens een Vlaamse Gaai in de tuin zie. Meestal zijn het meeuwen en eksters.
    Genieten van al het jonge leven en het mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen