zaterdag 4 februari 2023

Tijd voor cadeautjes...

 Collega van jongste dochter word binnenkort vader.

Bij de Hema verkopen ze super leuke rompertjes met een vosje er op.

Of ik er een rammelaar bij kon haken. 

Patroon van Sugary Sweet Design. 


Na de Krystwille was ik bijna door mijn voorraad rammelaars heen. 
Voorraad weer een beetje aangevuld. 
Patroon wasbeer van Sugary Sweet Design. 
Patroon Giraffe van Durable. 



Jongste dochter rijd paard. 
De eigenaresse van het paard waar ze op rijd kreeg vorig jaar een dochter. 
Meisje word nu 1 jaar. 
En met een 'paardenmeisje' als moeder word dit kleine meisje vast ook een 'paardenmeisje'. 
Daarom dit paardje gehaakt. 
Patroon uit boek Zoomigurumi 9.

Ben ook gezellig blauwe blokjes/sterretjes aan het maken. 


In heel veel van mijn quilts kom je èèn bepaald stofje tegen. 
Lapje is nu wel bijna op. 
Zo jammer. 
Het gaat om het lapje met het kermispaardje. 


Misschien wel zo'n 35-40 jaar geleden gekocht bij Coletta Grimmelt in Utrecht. 
Had toen nog niks met quilten, maar als mijn moeder en ik op zaterdag naar de lapjesmarkt gingen moesten we ook altijd bij Coletta Grimmelt langs. 
Daar had ze van die leuke mandjes met rolletjes stof. 
En vaak ging er èèn of meer van die rolletjes mee naar huis. 



Sinds kort woont er een Winterkoninkje bij ons in de tuin. 
Ons zeilmeisje gaat met een cursus Noors beginnen. 
We zoeken nu telkens op wat iets in het Noors is. 
Dankzij google vertaal weten we nu dat het Gjerdesmett is in het Noors.
Ik hou het toch maar op Winterkoninkje. 

Vorig jaar probeerde ik iedere week een boek te lezen. 
Dat lukte me toen echt niet. 
Ben bang dat het dit jaar ook niet gaat lukken. 

In janari heb ik deze boeken gelezen. 




Ik hou van heel veel genres dat is goed te zien als je ze zo bij elkaar zet... 

3 opmerkingen:

  1. Wat een lief rompertje is dat. Zo leuk met bijpassende rammelaar.
    Natuurlijk wordt de kleine een echt paardenmeisje.
    Eerdaags mag ze vast haar eerste ritje maken :-)
    Maar de paardenknuffel wordt vast haar lievelingsknuffel.
    Heb ik ook jaren lang gehad, steeds mijn eerst gekochte lapje in een quilt gebruiken, de stukjes werden steeds kleiner, maar na zoveel jaren was het toch echt op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige leuke cadeautjes Marguerite, zo knap gemaakt!
    En wat goed dat je zo'n voorzienende geest had, nog geen quiltster, maar al wel lapjes verzamelen. En wie iets bewaard.....

    BeantwoordenVerwijderen