donderdag 2 mei 2024

Lente in de lucht...

Ik ben met de laatste steekjes bezig van de Etoiles ou Cubes quilt. 
Maar ben bang dat er niet genoeg garen op mijn klosje zit. 


Gisteren leek het wel lente. 
Dus op de fiets naar Sneek. 
Het was genieten onderweg.


De koeien zijn weer buiten.


Het gras wordt gemaaid. 

Overal jong spul. 





Soms nog even geduld hebben. 



Ook word er druk aan nageslacht gewerkt. 


Niet iedereen komt zonder kleerscheuren uit de strijd. 
In totaal 50 kilometer in de benen en een klosje garen in de fietstas.


Een tussenstop bij de kringloop leverde twee Droste blikjes op een leuk oud boekje. 
(oudste dochter heet Marjolein).

's Avonds weer de fiets gepakt en naar de vogelhut de Ral gereden. 


Op zoek naar het baardmannetje, maar hij was me weer te snel af. 

Dinsdag was ik ook naar de vogelhut gefietst.


Ook toen vloog hij voor mijn neus weg. 
(vandaag ga ik in de herkansing).


Roodborsttapuit. 




Kokmeeuw. 

Van mij mag het voorlopig van dit mooie weer blijven. 


En als je de dag begint met het zien van een reebokje kan de dag helemaal niet meer stuk... 

4 opmerkingen:

  1. Prachtige quilt en zeker geen straf even te fietsen voor wat garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vijftig kilometer fietsen voor een klosje garen?
    Heel moedig van je hoor.
    Maar je hebt onderweg zoveel moois gezien.
    Heerlijk dat jonge grut allemaal.
    Het valt mij op dat ik hier geen enkel jong eendje of waterkipje zie, dat in tegenstelling tot vroeger, toen waren er tientallen groepjes klein grut.
    Zo leuk, dat mis ik echt.
    Ik hoop ook op nog vele dagen voorjaarsweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer een prachtige foto's van je fietstocht gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kleuren heeft deze quilt Marguerite. Dat is een hele fietstocht voor een klosje garen maar met zoveel moois te zien is het vast geen straf. Leuke kringloop spulletjes.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen