vrijdag 24 mei 2024

Tis fffff wennen...

Nu manlief met pensioen is gaan we zo nu en dan samen aan de wandel. 

Mooie wandeling bij Tjerkwerd. 



Hooibeestje. 


Distelvlinder. 

De Tillefonne in Workum is ook een leuke wandeling. 



Gele Kwikstaart. 


Rietzanger. 


Reeën. 


De Tillefonne is een stukje van het St Odulphuspad. 

Een route van ruim 260 kilometer. 

We komen/lopen vaak op gedeeltes van dit pad,  misschien toch maar eens bij het begin beginnen. 

Dat is in Bolsward. 

Net als de start van de fiets elf-stedentocht. 

Ons Zeilmeisje fietste hem tweede Pinksterdag voor de tweede keer. 

235 kilometer in totaal. 

Na 10 uur en 52 minuten op de fiets kon ze het kruisje in ontvangst nemen. 

Onderweg heel veel regen gehad, bleef weinig van de stempelkaart over. 

Sneek is een stad vlakbij ons.

Een bezoek aan het Scheepvaartmuseum stond al heel lang op ons lijstje. 


Twaalfvoetsjol. 
Mijn vader heeft voor mij een echte gebouwd. 
Nummer 748.


Ook heeft hij een BM gebouwd. 
In zo'n boot heb ik leren staan als baby. 


Momenteel is er een expositie van Redders op zee - 200 jaar KNRM. 
Ode aan deze vrijwilligers. 
We zijn al jaren donateur en wilde deze expositie dolgraag zien. 
Aanstaande zaterdag (25 mei) is Reddingbootdag dan zijn alle reddingstations te bezoeken en zijn er diverse activiteiten. 

Het gaat bij ons in huis niet alleen over bootjes. 
Er word in drie huizen geklust en verbouwd. 
En ikzelf hou me bezig met de tuin, handwerken en lapjes.
En als we nu toch samen thuis zijn konden we ook naar Amersfoort. 

Quilttentoonstelling in de St. Joriskerk. 
De kerk alleen is al het bezichtigen waard. 


Maar zo met alle quilts helemaal. 
Bij het binnen stappen werd ik meteen herkend.
Door mijn blog en Facebook, hoe leuk is dat. 








De quilts op de laatste twee foto's zet ik meteen op mijn lijstje 'deze wil ik ooit maken'. 

De quilts van Mariette Leunisse hangen er ook. 
Heb laatst haar boek gekocht. 
Ga blokken van haar gebruiken voor het boxkleed voor ons eerste kleinkind, word over een paar weken geboren.



Een beginnetje is al gemaakt. 
De eerste drie bootjes. 


En natuurlijk gingen er lapjes mee naar huis. 




Amersfoort is een prachtige stad. 



De dag sloten we af in de regen en wachtte we tot St. Joris en de draak zich liet zien... 

6 opmerkingen:

  1. Wel heel gezellig om nu samen met je man leuke uitstapjes te maken. Jullie zijn wel echt een zeil/water familie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie nu samen op pad kunnen Marguerite. Je laat mooie foto's zien. Wat een prachtige quilts hingen er in de kerk, prachtige kleuren en motieven. Leuk dat je voor je kleinkind ook een quilt met bootjes aan het maken bent. Petje af voor je sportieve dochter, wat een prestatie.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om samen wandelingen te maken. Gelukkig heb je nog tijd om met de lapjes bezig te zijn.
    Leuk dat jullie op de tentoonstelling waren in Amersfoort.
    Ik was er donderdag ook in de ochtend, maar heb jou niet gezien.
    Heb veel foto's gemaakt, die probeer ik morgen op mijn blog te zetten.
    Ben nu even aan het bijkomen van de vermoeienissen, maar het was de moeite waard.
    Zo grappig.... Toen ik die quilt zag met de bootjes en autootjes, dacht ik gelijk aan jou "Zou een leuke quilt zijn voor Marquerites kleinkind".
    Leuk dat je hem ook gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was er in de middag. Paul moest eerst een steiger bouwen bij jongste dochter. Amersfoort is een leuke stad. Ook in een super leuk winkeltje met kantjes en bandjes geweest

      Verwijderen
  4. Wat hebben jullie een drukke week gehad Marguerite! Allemaal leuke dingen. Fijn dat je man nu ook mee kan genieten van de mooie wandelingen en de natuur. En dan die quilts in Amersfoort, prachtig zijn ze.
    Leuk dat je werd herkend, ik heb dat ook vaak. Best vreemd als mensen je 'kennen' en aanspreken terwijl je ze zelf helemaal niet kent, puur omdat ze je blog lezen. Maar ach, daar moeten wij bq'ers maar aan wennen niet waar? (haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marguerite leuk je weer even gezien en gesproken te hebben. En fijn dat je ge open hebt van de tentoonstelling. Het was weer een mooie. Leuk de laatste foto van St Joris. Veel mensen komen naar binnen in de kerk om er naar te kijken. Naar daar is alleen de muurschildering en zelf heb ik buiten nog nooit staan kijken. Groetjes van de kaartjes verkoopster. 😀

    BeantwoordenVerwijderen