dinsdag 16 juli 2024

Als het slecht weer is mogen we handwerken...

Het boxkleed voor onze kleinzoon is klaar.
Moet alleen nog een label gemaakt worden.
Daarna kan hij de box in.


Het is echt een quilt voor een jongen geworden.
(blokken gebruikt uit het boek Cosy by Jet). 

Het haken van Sambadieren is zo leuk. 



Ze zijn best snel gemaakt ook. 


Rammelaar model konijn, varken en koe. 
(patroon uit Sambadieren haken en van Piekje). 


Rammelaar model koe. 
(patroon uit Baby Boerderijbeestjes haken). 



Giraf en Olifant. 
(patroon Donutz Safariset). 

Ik ben verwend met een nieuwe camera. 
En ben flink aan het oefenen. 
Maar zelfs met 65* optical zoom blijven vogels soms te ver weg. 



Vrouwtje Baardman. 
Niet echt geweldig gefotografeerd maar het was de eerste keer dat ik haar voor de lens had. 


Blauwe reiger. 


Grote Zilverreiger.


Kleine vos. 


Dagpauwoog. 


Atalanta. 


?


Regen,  regen,  regen. 
Terwijl ik dit blogje schrijf regent het ook weer. 
Dit musje was er ook helemaal klaar mee. 

Deze staat gelukkig niet bij ons in de tuin, maar oh zo fotogeniek. 


De Reuzenberenklauw. 

De moestuin heeft veel te lijden gehad van alle regen en kou. 
Toch hebben we al wat kunnen oogsten. 
De kersen en bessen vlogen in het rond. 
De merels eten ze al ver voor wij ze lekker vinden. 


Ik hou niet van netten om struiken, het is ze gegund. 


Ezetha's krombek blauwschok of wel Capucijners. 


Het leuke van een klein mannetje in de familie is dat ik leuke stoere stofjes kan/mag kopen. 
En leuke kleine t-shirts mag maken... 

7 opmerkingen:

  1. Prachtig boxkleed. Toevallig heb ik vorige week dat insect bij waarneming. Nl geïdentificeerd als de citroenpendelvlieg.
    Veel plezier met het uitproberen van jouw nieuwe camera.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de naam. Er zitten zoveel bijensoorten, vliegen, hommels in de tuin dat ik nog niet aan namen zoeken toe ben gekomen

      Verwijderen
  2. Wat een geweldige quilt heb je gemaakt en zo te zien ben je flink aan de haak.
    Geweldig om wat voor kleintjes te maken nietwaar? Ik ben nu een 3e zomertopje aan het breien voor 3e kleindochter. Ze hebben alle drie dezelfde maat 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het boxkleed vrolijk en mooi geworden, daar gaat je kleinzoon straks heerlijk van genieten, tenminste als hij er nog bij past met al die schattige knuffels en rammelaars die je voor hem maakt :-)
    Ik had de reuze Berenklauw ook eens in de tuin en liet hem toen lekker uitzaaien.... Oeps, niet doen, want er komen er dan honderden.
    Maar ze zijn schitterend, geniet er van in het park.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rammelaars zijn niet voor hem hoor! Maak ze als cadeautje (en verkoop).

      Verwijderen
  4. Geweldig leuk boxkleed, en je samba ramelaars ontzettend leuk! Je bent actief aan het freubelen Marguerite💙
    Wat een rijkdom he zo'n lief klein knulletje.
    Geniet er lekker van Oma en lekker veel knuffelen ❤❤❤

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genieten om allerlei leuks voor je kleinzoon te kunnen maken Marguerite! Wat is dat toch een feest een kleinkind hè? Wat fijn dat je een nieuwe camera hebt, ik vond je foto's altijd al prachtig van alle vogels, maar nu kan je vast nog veel meer mooie plaatjes schieten.

    BeantwoordenVerwijderen