woensdag 25 september 2024

We gaan naar buiten...

 Vandaag hadden we nog best lekker weer.

Dus op naar Workum, Kokedei.

Ofwel Veekeuringsdag.





De mooiste paarden kwamen voorbij.


Ook de koeien waren schoon geboend.

Vorige week dinsdag had ik met mijn vriendin Hannie afgesproken in Joure.

We vierden nog een beetje mijn verjaardag.

Natuurlijk thee met oranjekoek.

En werd ik verwend met deze leuke cadeautjes.


Moet zelf aan het haken.
En leuke egelsokken.


Ben je in Joure dan moet je naar Ajoure.
Een super gave wolwinkel.
En ook al heb ik genoeg liggen, met lege handen verlaat ik de winkel niet.

Donderdag ging ik weer op pad.
Deze keer met manlief en mijn moeder.
Naar Bakkerij Museum en Anton Pieck Museum in Hattem.


Het Bakkerij Museum is echt een aanrader.


Lijkt allemaal zo simpel zoals de broodjes gemaakt worden.


En op de verdieping de prachtigste vormen.

In het Anton Pieck Museum is naast de tekeningen van Anton Pieck een tentoonstelling van Marius van Dokkum.


Nooit geweten dat hij ook kinderboeken schreef en illustreerde.
Leuke boeken over opa Jan.


Mooi uitzicht vanaf de wieken van de molen.
Het was een geslaagd dagje uit.

Bijna iedereen weet dat ik gek op egels ben.



Heb mijn egel afgemaakt/afgehaakt.
De lussen stekels moeten eigenlijk doorgeknipt worden, maar ik vind de krulletjes zo leuk.
Kan het altijd later doorknippen.

In de tuin geregeld bezoek van drie egels.


Zaterdag de laatste vaartocht met ons sloepje.
Binnendoor van Bolsward naar Makkum.
Soms was de route kruip door sluip door.




En was het water dichtbegroeid met waterplanten.


De Paardenbijter.


Roesje.

Zondag is de herfst begonnen.


Heggenmusje.


Roodborstje.


Tjiftjaf.

Deze dag lieten onze herfst-/wintergasten zich in de tuin zien.
Alsof ze op de agenda hadden gelezen dat de herfst was begonnen.


De top van de Charming Chickens is af.
Kan nu gaan dubbelen.
Ook weer leuk om te doen...

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke uitstapjes. Mooie foto's van de vogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd weer leuk foto's van uitstapjes in andere delen van het land. Geeft inspiratie. Mooie boottocht dicht langs de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben zo gek op die prachtige Friese paarden! Maar egels vind ik ook schattig.
    Zou deze leuk zo laten met die krulletjes.
    Je hebt prachtige wol gekocht.
    Vrolijk dat quiltje, nu lekker gaan dubbelen, hoewel ik dat niet echt leuk vindt om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen