zaterdag 14 september 2013

Een dag met een krulstaartje...

Tussen de reclamefolders zit soms een folder die meteen je aandacht trekt. Op de folder stond; Stap in de stal. Ontdek de varkenshouderij én ontmoet de boer. Nu ben ik een groot fan van Boer zoekt Vrouw. Niet dat ik een boer zoek, heb zelf een lieve, handige man. Maar het lijkt me heerlijk om de hele dag in de stal, weiland of op je erf te rommelen.


Wij hebben het Zichtbedrijf "Knorhof" in Oudega bezocht. De dames scharrelen heerlijk rond in de stal. Maar de meeste tijd zijn 'het luie varkens'. Liggen dan heerlijk in het stro. De beer staat aan de kant van de stal alleen tussen de hekken. Hij kan vanaf zijn plek de dames goed zien en ruiken.


De zeugen en beren zijn leuk. Maar we komen natuurlijk hier voor. Nog maar net geboren.


En deze was niet alleen op de wereld gekomen. Hij was samen met nog veertien broertjes en zusjes.


Knuffelen mocht je met wat oudere biggetjes. Deze zijn ongeveer één maand oud.


Lief zijn ze hé!


We gingen niet met lege handen naar huis. Vandaag zijn we een hoop wijzer geworden over varkens.


Oh nee toch!
We lopen vanavond toch niet allemaal met zo'n 'varkensneus' rond...

14 opmerkingen:

  1. Ha Marguerite,
    Ontzettend leuk hoor dat jullie dit gezien hebben. Ze zien er prachtig uit. was dat overal maar zo he?
    Lekker dagje zo!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, geweldig zeg !!
    Ik kom uit een agrarische omgeving, dus veel op boerderijen geweest vroeger (nu zijn er niet zoveel meer over hier, alles is volgebouwd). Maar dat waren meestal koeienboeren. Die biggetjes vind ik ook super (alleen stinken ze wel een beetje).
    Thuis hadden we ook altijd wat beestjes, koeien, geiten, schapen, pony's, konijnen en varkens.
    We liggen hier helemaal in een deuk om die laatste foto van jullie 'varc-via'. Dat dat beest ook gewoon stil blijft zitten whahaha.

    Nog een fijn weekend verder,
    groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een schatjes Marguerite, erg leuke plaatjes heb je geschoten,
    En nee hoor ik heb geen varkenssnuit.
    Liefs Ghea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo wat super leuk. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zijn ze hé',varkens,en dan natuurlijk vooral de biggetjes.
    Ik ben opgegroeid op de boerderij, en wij hadden een heleboel
    varkens. En die liepen toen ook allemaal lekker in het stro.
    Die mooie foto's van jou doen me denken aan mijn jeugd.
    Hartstikke leuk.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach die lieve cavia laat zich ook over voor (mis)gebruiken!
    Een lief varkentje is het zo.
    De varkentjes in de stal hebben daar fijn de ruimte, maar waar zijn hun staartjes gebleven?
    Leuk hè "Boer zoekt vrouw". Heb er al één uitgezocht op t.v.
    Ach, ze zijn dit jaar toch heel ver weg allemaal.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi marguerite,

    O, leuk hé zo'n dagje bij de boer en deze hadden dus varkens.
    Mijn man was vroeger boer, maar dan met koeien.
    ook mijn vriendin woont op een boerderij en melk koeien, dus ik kom geregeld op een boerderij.
    Ik las dat je ook graag een keer dat winkeltje wou bezoeken en toen las ik Oosterbierum......,Oeps...foutje. Ja, dat ligt bij Sexbierum.
    Het moet zijn Oosterwierum en dat ligt bij Mantgum e.d.
    Sorry, straks sta je in het verkeerde dorp, maar misschien had je al op de link geklikt, dan had je het zelf misschien ook wel ontdekt.
    Zal het straks even veranderen.

    Fijn weekend en groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi marguerite,

    O, leuk hé zo'n dagje bij de boer en deze hadden dus varkens.
    Mijn man was vroeger boer, maar dan met koeien.
    ook mijn vriendin woont op een boerderij en melk koeien, dus ik kom geregeld op een boerderij.
    Ik las dat je ook graag een keer dat winkeltje wou bezoeken en toen las ik Oosterbierum......,Oeps...foutje. Ja, dat ligt bij Sexbierum.
    Het moet zijn Oosterwierum en dat ligt bij Mantgum e.d.
    Sorry, straks sta je in het verkeerde dorp, maar misschien had je al op de link geklikt, dan had je het zelf misschien ook wel ontdekt.
    Zal het straks even veranderen.

    Fijn weekend en groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat leuk Marguerite, en wat een supergave foto's heb je weer geplaatst, helemaal top zo'n gezellige dag, super.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn ze scháttig!!!! Ik ben dol op varkentjes hoor. Bij ons bij de dierenwinkel hebben ze een flink gedeelte met allerlei dieren en daar staan ook een aantal varkens waar ik altijd even ga kijken wanneer we hondenvoer komen kopen.
    Laatst hadden 'Hans en Grietje' biggetjes gekregen en die waren zooooo lief!!! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, die foto van het cavia-varkentje, erg grappig.
    De andere varkentjes zijn ook leuk hoor.

    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De foto van jullie cavia is natuurlijk de topper! Super leuk istie!
    Je hebt mooie foto's gemaakt bij die boerderij hoor!

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's van de boerderij,.. leuk al die varkens,.. hadden wij vroeger ook op de boerderij. Ze stonken alleen wel erg,..
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk zo even een dagje varkentjes kijken, wat een schatjes die kleintjes.
    En die arme cavia met z´n nieuwe neus, prachtig gezicht!!!!
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen