maandag 20 januari 2014

Blue Monday...

Wat maken we ons toch weer allemaal lekker druk. Hahaha...
Iemand heeft ooit verzonnen dat vandaag bekend moet staan als 'Blue Monday'.
En wij gaan allemaal blauwe dingen zoeken. Terwijl diegene dat helemaal niet zo bedoelde.
Maar ik ken helemaal niemand die speciaal voor/door vandaag treurig is.


Ook al hebben jullie mijn Storm al een tijdje niet gezien ik heb toch alweer een randje klaar.


Was zo maar op de bonne fooi begonnen en ja dan gebeurt het dat je stof op is. Het creme stofje met een fideltje is nu een creme stofje met een soort zonnetje. Moet er zelf nog wel even aan wennen maar als het zo aan alle kanten zit ziet het er heel anders uit. Het rode en witte stofje is ook een ander maar dat valt niet op. Hoop/denk ik.


Hier op de voorgrond zie je het pakje liggen, waar het cadeautje in zit voor mijn vriendin. Met heel veel duw- en propwerk hoopte ik er brievenbuspost van gemaakt te hebben. Maar helaas het werd toch een pakje. Dus als tnt meewerkt kan ik jullie morgen laten zien wat het is geworden.
En zien jullie daar het treinkaartje van de Blokker? Woensdag is hij weg. Dan ga ik met Brigitta (helaas geen blog) een dagje treinen. Op naar Zutphen. Wat zouden we daar nou gaan doen?


En mochten we hier vanavond toch nog spontaan last krijgen van Blue Monday.
Ik heb net het Blue Band kookboek er bij gepakt en voor het eerst van mijn leven soezen gebakken.
Zo heerlijk bij een grote kop thee...

13 opmerkingen:

  1. Mmmmmmm...... ben gek op soezen! Laat maar doorkomen!
    Misschien een pakje van maken, want door de brievenbus wordt zo'n rommel :-)
    Ze zijn streng bij de post hoor. Als het niet past moet je veel meer betalen voor verzending.
    Jammer dat je stofje op was. Maar als je het al alle kanten zo doet, is het misschien juist wel heel leuk. Soms moet je met de quiltriemen roeien die je hebt.
    Je gaat naar Zutphen..... wat ga je daar nou doen...... denk..... denk..... kan maar één ding bedenken........ Petra!!!!
    Leuk hoor, neem wel je bankpas mee en je stempelkaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je storm quilt is super mooi aan het worden.
    Heel veel plezier in Zutphen. Vergeet niet je portemonnee met pinpassen niet.
    ;0D
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil je niet een Blue Monday aanpraten hoor. Maar lijkt je nieuwe randje nou iets korter ?? Of komt dat nog goed als je ze aan elkaar zet ? Ik denk het laatste, want het is niet je eerste quiltje....
    Die soezen zien er uit om op te eten !! Denk dat je huisgenoten je wel zullen aanmoedigen om dit soort spontane acties vaker te laten plaatsvinden haha.
    Alvast heel veel plezier in Zutphen. Zal duimen voor een beetje droog weer, dat is altijd wel gezelliger dan regen.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wowwww soezen! Zo jammer dat dat niet meer kan....
    En bedenk me opeens dat ik die quiltboeken van mijn moeder nog voor je mee zou nemen, ga ik doen als ze in februari jarig is. Dan moeten ze daarna jouw kant opkomen. Voor nog meer inspiratie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er allemaal weer super uit Marguerite, top.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, dat is hier helemaal aan me voorbij gegaan van die bue monday. Ik zou het me ook niet aan laten praten trouwens :-). Je brengt me wel op een heel goed idee met die soezen! Morgen gelijk maar aan de slag.
    Veel plezier alvast in Zutphen. We lezen wel hoe het was.
    Groetjes,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je quilt is erg mooi. Ik vind hem speciaal, omdat als je hem van op een afstand ziet, je er allemaal gebogen lijnen in ziet. Maar van dichtbij, zie je enkel rechte lijntjes. Heel knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je quilt is mooi zeg,wat kan jij dat toch!En ook nog heerlijke soezen bakken,althans zo zien ze eruit...het water loopt me in de mond en ehhhh voor Woensdag?!?!?Have a nice day and enjoy!!!


    grtzzzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou krijg ik me toch een potje trek in jouw soezen nu op de vroege morgen, heleeeeeemaal niet goed.
    O wat heerlijk een dagje weg met de trein, ben benieuwd wat je gaat uitspoken met je vriendin, ik lees het wel neem ik aan.
    Fijne dag.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou heb ik al zoveel Storm at sea patronen gezien en elke keer verrast het me weer. Deze wordt ook al zo mooi en ook weer heel anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja wat zou jij nou in Zutphen gaan doen!!!!!
    Dooreizen naar den Bosch misschien ha ha!!!!
    Veel plezier en als je uit de trein stapt en direct oversteekt staat er op de hoek een leuk koffietentje met een mooie WC. Daar zou ik eerst even heen gaan want het is daar erg gezellig.
    Veel plezier en het volgende kaartje is voor mij bestemd he? Zutphen-Den Bosch is echt een eitje hoor
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Marguerite,
    Wat wordt je quilt mooi, petje af! En woensdag een hele gezellige dag gewenst!
    Die soezen zien er wel heel erg lekker uit! Van "Blue Monday" heb ik hier in Noorwegen ook niks van meegekregen.
    Hoop dat het ook bij jullie wat gaat winteren!
    Groetjes Richt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je quilt wordt mooi, als je er nog zo'n rand naast maakt aan de andere kant, weet niemand meer dat het uit nood is geboren. Hier staat de tas incl. treinkaartje ook klaar. Ik heb er zin in.
    Ik heb ons daar aangekondigd en we zijn welkom. Tot morgen.
    Oh ja Wietske, we gaan weer sparen voor een treinkaartje en dan komen we een keer bij jouw een leuke workshop volgen. Of niet Marguerite?

    BeantwoordenVerwijderen