vrijdag 17 januari 2014

Even wegdromen...

Over een paar dagen is een vriendin, vroeger buurvrouw, jarig. Toen ik ging verhuizen hebben we elkaar beloofd 'ieder jaar een eigengemaakt cadeautje te sturen'.


Het wordt ieder jaar moeilijker om een passend cadeautje te verzinnen, want we zijn inmiddels even handig aan het worden. Na rondkijken op pinterest kwam ik eindelijk tot een leuk idee.
Meteen tussen mijn borduurlinnen en lapjes gedoken. Ik kwam toen dit lichtroze linnen tegen.
Waar heb ik dit ook alweer voor gekocht? En voor wie was het ook alweer?
Ben in mijn fotoboeken gedoken. En kwam toen allemaal borduurwerkjes tegen die ik heb gemaakt als een nichtje of vriendin een baby kreeg. Toen er teveel baby's tegelijk werden geboren ben ik over gestapt op het breien van babytruitjes. Maar ik dwaal nu af.
De kwaliteit van de foto's is heel slecht. De camera die ik toen had had niet de kwaliteit van de camera's van nu. De foto's heb ik nu ook genomen van de foto's uit het album. Ze zitten zo ingeplakt dat ik ze niet kan scannen. Toch wil ik ze even laten zien.


Ook al kan je het niet goed zien. Voor deze lap heb ik het roze linnen gebruikt.
Gemaakt voor Sten november 1987.


Gemaakt voor Tim november 1986.


Gemaakt voor Jolanda januari 1987.


Gemaakt voor Richard april 1988.


Gemaakt voor Charlotte november 1990.


Gemaakt voor Janna januari 1987.

Tijdens het bekijken van al dit borduurwerk droomde ik wel even weg.
Zouden de baby's van toen deze borduurwerkjes nog hebben of is het na een poosje in de kliko verdwenen...

13 opmerkingen:

  1. Wow, wat heb jij veel borduurwerken gemaakt voor baby's. Ik heb een vermoeden dat deze mooie en leuke handwerken allemaal nog keurig bewaard zijn hoor, ook al zullen ze niet allemaal meer in de kinderkamer hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee toch!!!!! Niet in de kliko!
    Ze hebben ze vast nog ergens liggen, want zoiets moois bewaar je toch de rest van je leven?
    Ze zijn echt beeldig die mooi geborduurde schilderijtjes.
    Je bent er destijds wel heel erg druk mee geweest.
    Misschien komen er nog reacties van de ouders van de kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk borduurwerkjes, nou zeg maar gerust borduurwerken, veel werk. Nee, dat doe je niet in de kliko. Ik ben ook benieuwd of er nog reacties komen van ouders of de inmiddels grote kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerst eens even bijgelezen hoor... ben al té lang niet wezen kijken op alle blogs.
    Wat is de kamer van je dochter geweldig geworden hé? Jeetje wat zal ze daar blij mee zijn! En ook met zo'n handige moeder natuurlijk.
    Wat een lijst borduurwerken laat je zien. Leuk dat je het allemaal op foto hebt staan want na zoveel jaar kun je er makkelijk eentje vergeten. Volgens mij is er niemand die zoiets zomaar in de kliko gooit hoor. Misschien dat er wel eentje ergens op een zolder staat maar wegdoen dat geloof ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dit is een herkenbare post, ook hier gingen er heel veel steekjes door mijn handen ter gelegenheid van een geboorte.
    Gek hè, geen idee wat ze er eigenlijk mee doen maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat iemand zo een mooi handgemaakt cadeau zou weggooien.
    Je cadeautje voor je vriendin ziet er al leuk uit, benieuwd wat het gaat worden,
    fijn weekend, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaaaa die twee van mij zitten er ook bij!!! Tim en Charlotte ennn...............ik heb zo nog steeds!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uhhh....lees nu de rest van de tekst pas, dat over die babies en die kliko's. Nee die babies hebben de borduurwerkjes niet, want ja die kliko's. Maar ik heb ze wel bewaard! En wie weet, als die babies van toen op een dag zelf babies gaan krijgen, wie weet willen ze dan wel de borduursels terug. Ik hoop het, lijkt me mooi, eerst op hun kamer en dan op de kamer van hun kind, de borduursels van 'tante Marguerite' !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar wat maakte je nu voor je vriendin?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zijn idd een hoop baby-borduurwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. in de kliko? je mag toch hopen dat de werken op hun waarde worden geschat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O dat zou zonde zijn voor al die mooie borduurwerkjes.
    Ik hoop het niet voor jou.
    Wat ga je nou borduren of maken?
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. de moeders die deze prachtige borduurtjes van je hebben gekregen hebben ze zeker weten bewaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk! Het borduurwerk met de beertjes heb ik ook ooit gemaakt. Zelfs nog beertjes van vilt en kllttenband erbij. Zolang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen