donderdag 30 januari 2014

Eerst afmaken...

Vanmorgen heb ik de laatste steekjes gezet aan mijn meisje.
Ze staat helemaal klaar om het ijs op te gaan.
En nu is het morgen weer voorbij met de kou zeggen de weermannen.


Moet nu op zoek naar een lijstje. Tot die tijd kan ze bij de rest van 'nooit ingelijste borduurwerkjes'.


Vandaag ook een kaart gemaakt voor Floor. Ik laat hem hier alvast zien, want hij had morgen bij haar op de deurmat moeten liggen. Maar door al mijn gehoest heb ik vandaag een dagje in huis gehouden.
Morgen gaat hij op de post. Alvast een hele fijne verjaardag en hij komt er aan hoor!


Het huishouden staat door al dat gehoest op een laag pitje. Doe alleen dingen die ik rustig zittend kan doen. Daar hoort lekker rondsnuffelen op de computer ook bij. En dan kom je de leukste dingen tegen. Zo ook het patroon van de scheve huisjes. Het eerste blokje ligt uitgeprint naast me maar ik moet sterk zijn, want er ligt nog heel veel om me heen wat nog niet af is en eerst af moet.


Zo ook het hoesje voor de Ipad-mini van oudste. Had laatst al een hoesje gemaakt maar die was te strak. Toen ik mijn spullen klaar had gelegd en de naaimachine erbij pakte zag ik tot mijn schik dat één van de cavia's mijn snoertje op twee plaatsen had doorgevreten. Pleistertje erop geplakt. Gelukkig doet hij het nog.

Jullie zijn natuurlijk ook vreselijk nieuwsgierig hoe het op mijn eerste Friese les is gegaan.
Het was hartstikke gezellig. Met z'n elven zijn we en komen overal vandaan. Zelfs een Belg en een Engelsman. Heb het Friese woordenboek nu standaard naast me liggen. Blader me het heen en weer.


swarte lyster - merel


readboarstke - roodborstje


blokmies - koolmees

Moet een heleboel opdrachten maken voor de volgende les van aanstaande dinsdag. Dat wordt nog zweten de komende dagen.
Het mooiste woord wat we geleerd hebben vind ik boartersguodauto.
Wat denken jullie wat het betekend?
Speelgoedauto...

14 opmerkingen:

  1. Ik vind blokmies ook erg leuk hoor, die hou ik er in!
    Nog een geluk dat de stroom niet op de naaimachine stond toen die lieve cavie de draad doorknaagde, ze had wel dood kunnen zijn.... :-(
    Je meisje is net te laat met haar schaatsjes, maar misschien komt er nog een kans, je weet het niet.
    Leuke kaart krijg ik van jou! Moet er dus nog even op wachten.....
    Maar zo handig ben ik niet hoor, zo'n vrouwtje in een overall...
    Gelukkig heb ik een handige man. Ik ben beter met naald en draad, ook nuttig toch?
    Maar alvast bedankt voor de kaart die weer heel mooi is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Las dat er al wel geschaatst is in Friesland, bij jullie nog niet?
    Sterkte met je opdrachten voor de 2e Friese les! Ik spreek het wel maar schrijven..daar begin ik niet aan!
    Hebben jullie speciale pindakaas voor de vogels??
    Beterschap verder!
    Groetjes Richt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat jij altijd afmaakte en afwerkte, maar je bent al net zo erg!!!!
    heerlijk, je bent een gewoon mens!
    Leuk hoor je friese lessen. Geef je het nu allemaal door aan ons?
    doeg
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is ook zo'n beetje de vreselijkste tongenbreker die ik ken in onze mooie taal, boartersguod...je ijsmeisje zal het vast niet erg vinden, dat de kou weer voorbij zal zijn :0) en wat leuk: ik zie dat je de scheve huisjes gaat doen! veel plezier daarmee...zodra je los mag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtfoto's en je ijsmeisje is helemaal GEWELDIG ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi borduurtje heb je gemaakt en wat leuk dat je Friese les krijgt,ja en jammer voor de schaatsliefhebbers ,ik ben wel aan een beetje lente toe ,ik ben meer van de lente en zomer
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met je prachtig afgewerkt borduurtje.
    Ik moet ook dringend m'n hoesje voor de tablet afmaken.
    Gelukkig heb ik geen cavia rondlopen die de draadjes kan doorbijten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi borduurwerk, En die scheve huisjes zijn ook al zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend leuk borduurwerkje.
    Succes met je scheve huisjes.

    Fijn weekend, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haha, die speelgoedauto is voor ons friezen een heel normaal woord. Moest wel lachen om je, leuk! Je borduren is schitterend geworden. Ben benieuwd hoe de huisjes gaan worden.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Al drie keer geprobeerd een berichtje te plaatsen, maar de ipad wil niet :-(
    Wel een beetje lastig die snoeretende cavia's, bij ons deden vroeger alleen de hamsters dat, snoeren knagen. Maar onze dikke cavia was niet van de snoeren!
    En niet ingelijste borduurwerkjes komt mij heeeel bekend voor. Heb een doos vol!
    Beterschap! En succes met het fries leren. Vind het wel heel leuk zo die foto's met de friese vertaling erbij. Jij de cursus en wij de gratis friese lessen. Die mag je er wel in houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige kaart...Top! En heel leuk en gezelig blogbericht weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schattig borduurwerkje! Leuk zeg Friese les maar het lijkt mij knap lastig! Succes met je huiswerk en beterschap met het hoesten! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk je borduurwerkje!!! En wat maakt het uit dat de kou even voorbij is... gewoon naar de kunstijsbaan met haar schaatsen. ;-)
    Bij Xenos of Action kun je vaak goed slagen voor een lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen