woensdag 30 september 2015

Het is een slag...

Het is herfst.
Voor mijn gevoel is het meestal nat, koud en winderig deze tijd van het jaar.


Maar de afgelopen dagen begon de dag heel rustig en kwam de zon mooi op. En bleef verder de hele dag heerlijk schijnen.


De buurvrouwen aan de overkant van het water zijn een geliefd object om op de foto te zetten.
En de dames vinden de mist en de frisse ochtend niet erg. Ze eten rustig verder.


Ons heggetje is verandert in een waar kunstwerk.


Met hoeveel zullen ze dit gebouwd hebben?


Zelf ben ik met iets nieuws begonnen.
Het fair Isle sampler breien, iedere week krijgen we een nieuw patroon van Wieke.
Al jaren ben ik verliefd op Noorse truien. Heb er wel eens eentje gebreid maar dan op mijn eigen manier.
Nu brei ik zoals het hoort. Het met zowel je rechter als linker hand breien viel me reuze mee.
Had de slag snel te pakken.


En, ongewild, nog een andere slag.
Na acht pennen kwam ik er achter dat mijn breiwerk ook een slag had.
Dom dat ik het niet eerder ontdekt had.
Na het opzetten van de steken en het breien van de eerste steek niet goed opgelet of de steken netjes op de pen stonden. (Je breit in het rond). Zat niet anders op. Uithalen en opnieuw beginnen.
Ben gelukkig al weer net zo ver als op de foto...

13 opmerkingen:

  1. Dat van die slag dat ken ik. En inderdaad alleen uithalen lost het op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat moment van ontdekken, dat je niet goed opgelet hebt .. Is mij ook al eens overkomen. Gelukkig was je nog niet zo ver! De Fairisle patronen liggen bij mij ook klaar, leuk om uit te proberen. Ik kocht dit voorjaar in Zwolle het patroon voor een sjaal compleet met garens. Eerst mijn ( w^inske) sjaal afmaken.... Intussen vol ik je met aandacht! Succes en geniet nog maar even van die heerlijke ochtenden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto`s en wat leuk dat je bent begonnen, makkie he dat links en rechts breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met het breien, mooie foto's
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's Marguerite en wat een stoer project waar je mee begonnen bent. Ik wist niet dat die truien rond gebreid werden...veel plezier en ik ben benieuwd...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi breiwerkje. de andere foto' s zijn ook erg mooi... kunstig.. die webjes... maar niet leuk als je ' smorgens als eerste door het web gaat brr..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er leuk uit Marguerite, net een rups…
    Knap dat je dit kunt hoor.
    Schitterende foto's laat je zien.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige herfstige foto's ...en je bent met een mooi breiwerkje bezig!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's net kunst. Leuk het fair isle breien. Ik moet ook denken aan hoe we dit vroeger deden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O jakkes, gelukkig was je nog niet zo ver...ik moest ook eerst een paar naalden uithalen om dezelfde reden....veel plezier met breien en het genieten van deze prachtige herfstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Uithalen.... hè bah! Maar gelukkig was je nog niet zo heel ver.
    Noorse truien zijn prachtig, maar met de linkerhand breien????
    Met een rondbreinaald kan je toch gewoon alsmaar rechts breien?
    Mooi die herfstfoto's in de mist.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om jou begin van de Fair Isle Sampler ook te zien! Gedeelde smart is halve smart zal ik maar zeggen...*Ü*...

    Ik zie dat jij geen problemen hebt met je draadspanning. Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O wat zonde dat je het uit moest halen.. Nou ja beter nu dan dat je straks al heel ver bent. Ik heb het vroeger ook wel gedaan. Ik las bij een andere blogster ook al iets over het fair isle breien met Wieke. Kan er verder niks over vinden. Heb je ook een linkje dan ga ik even bij haar kijken...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen