vrijdag 6 januari 2017

Een nieuw jaar...

Het jaar 2017 is alweer zes dagen oud.
Wordt wel weer eens tijd voor een blogje.
De eerste dagen van dit jaar zijn omgevlogen.


Voor het einde van 2016 had ik het randje per week afgekregen.


Wat een gigantische lap is het geworden.
Nu nog op zoek naar hout voor een lijst.
Al verdwijnt hij eerst nog op de stapel met borduuraffo's.


Ons kerststerretje heeft het nieuwe jaar niet gehaald


De quilt voor oudste dochter ligt in de ring en kan gequilt gaan worden.
Heb er zo'n zin in.


Maar eerst moeten er boodschappen gehaald worden.
De lucht zag er vanochtend prachtig uit maar ze voorspellen heel slecht weer voor het weekend.
Mochten we insneeuwen dan moet er genoeg te eten in huis zijn...

14 opmerkingen:

  1. Heel mooi is je borduurwerk geworden!!!
    sterkte mt de kou en maar flink veel in huis halen he?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoorde Piet ook al vroeg vertellen over het weer...en onderweg genoot ik van de prachtige lucht. Schitterend!

    Je lap is schitterend geworden, heel goed gelukt. Daar mag je echt trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig is je lap geworden en nu doorquilten met die mooie deken voor je dochter. a.s. dinsdag is er weer quiltcafe in het station in Harlingen. Wie weet heb je tijd en zin en zie ik je daar. Hoop op een beetje winter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verstandig om al rekening met het weer te houden. Ik denk aan vorig jaar toen we hier in het noorden drie dagen de deur niet uit konden van wege extreme ijzel. Je borduurlap is schitterend geworden en met al die werkjes kom jij de tijd wel door, mochten we ingesneeuwd raken ;) groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie omslagfoto heb je gemaakt Marguerite. Insneeuwen zal wel meevallen, hoewel Makkum natuurlijk wel erg afgelegen ligt ;-) Heel veel plezier met doorquilten van de quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Insneeuwen zal wel niet gebeuren, maar het zou glad worden, dus eten in huis hebben is wel zo fijn.
    Heerlijk dat je je verheugd op het quilten van de quilt voor je dochter.
    Weet me nog goed te herinneren hoeveel moeite de eerste quiltsteekjes je kostte.
    Toen zei ik al tegen je "gewoon doorgaan, het komt vanzelf goed". Gelukkig is dat zo gegaan :-)
    Je borduurlap is mooi en super groot geworden!
    Ik had 8 van die kerststerren.... allemaal net na de kerst kaal en zielig :-(
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi is je randje per week ook.
    Fijn werkje met dit weer, doorpitten van je quilt.
    Hoop dat het mee mag vallen met het weer, wij hebben morgen een gezellig uitje.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je randjeslap Prachtig en succes met je quilt, ik hoop ook zo dat het gaat meevallen met het weer, begin vorig jaar zaten we met de ijzel..ons dorp was veranderd in een ijsbaan!
    Fijn weekend toegewenst! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie werkjes heb je weer. En mijn complimenten dat je het randje per week ook echt af hebt binnen het jaar, goed hoor, dat lukt mij nooit. Ze voorspellen inderdaad slecht weer maar hier sneeuwt het nog niet, ik ben benieuwd.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi is je randje per week geworden. Ga je ook weer mee doen aan vakje per week ?
    Het kerststerretje ziet er wel heel zielig uit.
    Succes met het doorquilten.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is jouw rpw een mooi borduurwerk geworden!
    En ik hoop het niet hoor: insneeuwen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! En wat goed dat je randje per week af is. Ik heb echt bewondering hiervoor, vooral omdat ik het zelf niet kan. En je quilt in de ring! Veel plezier met quilten en blijf het weekend maar lekker binnen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. borduuraffo's :-) * proest*
    dit is echte marqueritaanse taal :-) wat maak je toch geweldige mooie dingen
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tjeetje, wat een enorme en prachtige borduurwerk is het geworden..
    echt geweldig! Wat een grote klus is dit geweest om te maken, en wat
    een geduld moet je hier voor hebben..gefelciteerd met het prachtige resultaat! En nu ga je weer verder met quilten, heerlijk om te horen hoe graag je alles maakt...

    Heel veel succes en een mooie week gewenst..
    Liefs, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen