donderdag 19 januari 2017

Sprookjeswereld...

De laatste paar dagen pak ik 's morgens de fiets en hoop dat ik mooie foto's kan maken bij zonsopkomst.
Zo ook vandaag.
Maar elke keer heb ik pech en blijft het mistig.


Nog geen honderd meter van huis maakte ik deze foto.
Fiets lekker verder.
Moet toch een keertje lukken.


Bij ons in de buurt hebben we geen bos.
Het zoeken naar mooie bomenplaatjes kost dus wat moeite.


Wat is dat voor raar mens op een witte fiets zie je deze schapen denken?


Vandaag een kano huren lijkt me geen goed plan.


Klim de dijk op om aan de andere kant van de dijk te kunnen kijken.
De zilverreigers houden vergadering.


Jippie, daar komt de zon aan.
Zal ik vandaag geluk hebben.
Fiets lekker door naar het strand.


Onderweg kom ik langs het natuurgebied.


Waar in totaal drie van deze leuke bootjes drijven.


Ik had natuurlijk de uitkijktoren kunnen beklimmen, maar je weet nooit hoelang de zon er is.
En ik ben op weg naar het strand.
Ik fiets lekker door.


Ben er bijna.


 Het strand.


Kruiend ijs.


Ohhh wat is dit toch mooi.
Het is windstil dus helaas niet het mooie geklingel wat ijs kan maken.


Ga weer verder en fiets de pier op.
In de vaargeul ligt ook ijs.
Gisteren was dit nog water.


Ook het havenlicht zit midden in het ijs.


De zon wordt warmer en langzaam begint al het wit te verdwijnen.
Tijd om naar huis te gaan.

Nog wat creatiefs gedaan de laatste tijd?


Maandag op de Bee bij Miranda heb ik dit blokje gemaakt.


Er komen twee van deze blokjes in de Piece of Plenty.
Thuis meteen de tweede gemaakt.
Werd wel weer eens tijd dat ik met deze quilt verder ging.
Nu ga ik weer verder met quilt van oudste dochter.
Heb 47 blokjes van de 160 gequilt...

16 opmerkingen:

  1. Wat een schitterde fietstochtje. En de zon, nou die heb ik wel gezien vanmorgen. Een hele mooie rode zonsopkomst . Toch de volgende keer richting Bolsward maar fietsen. 😊
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zon kwam rond half 11 op denk ik.
      Was net van Skuzum op weg naar huis. Toen toch maar doorgefietst naar het strand.
      Tochtje Bolsward is ook wel leuk om een keertje te beschrijven.

      Verwijderen
  2. Ja, ik zat ook al te studeren, om te zien waar je langs gefietst bent! Prachtige plaatjes, wat was het mooi, de laatste dagen. Vandaag stond ik in de bieb en zag het buiten sneeuwen - de rijp viel uit de bomen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh wat heb je prachtige foto's gemaakt Marguerite. Genieten met een hoofdletter...en wat zal jij lekker blozende wangen hebben gekregen. Hier in Brabant geen witte sfeerplaatjes hoor...jammer.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik thuis kwam had ik een gevoel alsof mijn gezicht verbrand was.😄

      Verwijderen
  4. Mooi, mooier, mooist!!
    Wat wonen we toch in een mooie provincie...in een mooi land. Dit is toch genieten he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jullie zullen ook wel een prachtig uitzicht gehad hebben.

      Verwijderen
  5. Wat heb je dat allemaal prachtig vast gelegd... Ik fiets hééééél stilletjes met je mee en geniet van al het moois...

    Je blokjes zijn al net zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's van het prachtige winterweer.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig die blokjes, sterren zijn altijd heel geliefd in een quilt.
    Niets erg hoor als het mistig is, dan is het juist zo mooi met die rijp aan de takken.
    Mooie dagen zijn het, windstil, beetje vorst en zon, wat willen we nog meer.
    Geniet er van samen met mijn hondje.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zonder koude wangen lekker met je mee gefietst! Prachtige fotos echt genieten in dat mooie Friesland! Prachtig blokje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's. Bij ons ook geen bos dus is het ook altijd even zoeken. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat een prachtige foto's! Bijzonder zo veel zilverreigers bij elkaar hen ik nog nooit gezien! Fijne dag Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh...meis wat laat je ons toch weer
    prachtige foto's zien!
    Wat een bijzonder fietstochtje moet
    dit toch zijn geweest meis, en wat
    een GELUK dat het zonnetje er ook nog
    bij kwam kijken...
    Dank je wel voor het delen van al dit moois!

    Hele fijne nieuwe week..groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's,mooi is het toch als het zo koud is.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen