maandag 21 augustus 2017

Aan alles komt een eind...

We zijn weer thuis.
De was ligt alweer gestreken in de kast.
Aan de foto's kunnen we zien dat we bijna vier weken van Nederland hebben genoten.
Zijn slechts een paar kilometer van huis geweest.
Maar wat is de natuur toch mooi!


Hollandser kan het bijna niet.


's Morgens vroeg en 's avonds laat de mist boven het water.


Wilde paarden, die heel erg tam bleken te zijn. 


Leperlaars die met heel veel waren.


Ooievaars, wat ik één van de mooist vliegende vogels blijf vinden.


Mooie wolken.


Dreigende wolken.


Regen en zon.


Veel wind.


Gelukkig zijn deze mannen niet echt.


Een vergeten knuffel ergens op een onbewoond eiland.


Lekker gezeild op het IJsselmeer.


Helaas zwom deze niet rond onze boot.
Maar in het Dolfinarium.


Deze kwam bij ons over vliegen.

Iedere dag hebben we geprobeerd 10.000 stappen te lopen.
Is mij niet altijd gelukt maar de rest van de bemanning wel.
Ik wilde ook gewoon mijn steekjes zetten.

Mooie plekjes gezocht om mijn quilt neer te leggen.



Ook even plat gelegd op het voordek.


Een week later zat de op één na laatste baan eraan.


En vanmorgen kon ik de hele top op de foto zetten.


De boot van de toekomstige eigenaar van de quilt ging te water.
Hij trots op zijn mooie boot en natuurlijk ook op zijn ontwerp van de quilt.
Ik trots op het resultaat tot nu toe.
Er komt nu nog een grijze rand omheen.
En gaan we gauw op zoek naar stof voor de achterkant...

7 opmerkingen:

  1. Tijdens het lezen van je blog bedacht ik mij je te schrijven dat wij ook zo van die dingen genieten... voornamelijk als wij met de boot onderweg zijn... Zie ik onderaan je verslag dat jullie ook met de boot waren....had ik kunnen weten....*Ü*....

    Je quilt is ook mooi geworden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk blogje, en wat je zegt, wat is Nederland toch ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne vakantie was dat, zoveel moois dicht bij huis. Wat een mooie quilt wordt het, mooi gefotografeerd ook. Ben benieuwd hoe het verder wordt. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi verslag, en ja hoor Nederland / Friesland is mooi.
    Jullie genoten op de boot, wij op de fiets.
    Prachtig quilt word het. Flink door gewerkt
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's van een prachtig Nederland! Fijn dat je kunt genieten van een vakantie zo dicht bij huis. Dat kan natuurlijk omdat je in een hele mooie omgeving woont.
    Zo grappig die ooievaars, lijkt wel of ze een flatgebouw hebben gemaakt, denk haast elk jaar een nest bovenop de andere.
    Prachtig is je quilttop geworden. Mooie kleuren en een stoer ontwerp.
    Als je rand er omheen zit, dan dubbelen.... dat is even wat minder leuk werk.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, Marguerite! Je vakantiefoto's zijn heel erg mooi, ik ben ook zo dol op Nederland. De quilt wordt ook al zo mooi, goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen