dinsdag 29 augustus 2017

Eend(t)je meer...

Afgelopen zondag was het prachtig weer.
Zon, misschien iets te weinig wind.
Maar genieten was het.


Dit plaatje is gewoon op het IJsselmeer maar door de wolken lijkt het of we tussen de fjorden of door het ijs varen.


Aangezien ons zeilmeisje tegenwoordig met vriend niet meer bij ons aan boord varen moeten we op zoek naar een nieuw bemanningslid.


Deze kwam spontaan uit de lucht vallen.
Vloog tegen ons zeil aan en viel op de kajuit.


Gekeken of hij als fokkenist aan de slag kon.


Misschien als stuurman.


Maar na wat drinken, een koekje en vriendelijke woorden nam hij uiteindelijk toch de vleugels en vloog weer verder.
Hopelijk niet te laat bij zijn duivenmelker.

Ben van de week ook nog even de pier op geweest om te kijken of ik ons zeilmeisje en vriend ergens zag varen.
Maar het IJsselmeer is groot en heb ik ze niet gezien.
Toen maar de eendjes op de foto gezet.







Na een tijdje vonden ze het mooi geweest en vlogen ze naar het natuurgebied.

Gebeurt er nog iets creatiefs?
Heb stof besteld voor de achterkant van de quilt "Baken in Zee".
En de quilt Pickle Dish Delight zit in de ring...

11 opmerkingen:

  1. Je bent dus gezellig bezig met je quilts. Mooie foto's van de eenden en de duif.
    Jammer dat ie niet bleef meevaren op jullie boot, maar dan moest je hem of haar wel elke dag voeren.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Marguerite, ik zou zo in het water willen plonsen...pfft.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maak je Prachtige foto's..echt genieten!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je nog heerlijk van het mooie weer genoten. Bedankt voor de mooie foto's, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig blogje, en mooie foto's zo van de natuur.
    Het quilt staat mooi op de foto hier boven.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ahhhh, de duif was vast moe van het verre vliegen...
    ze moeten ook vaak zo'n eind hé.
    leuke serie margerite wij zullen je manschappen wel komen versterken, heb je wel eens honden aan boord :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vliegen kunnen ze echt niet he die duiven, nou ja kleine afstanden dan.. Lief die eendjes je ziet ze tegenwoordig niet zo heel veel meer.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig dat IJsselmeer. Ik woon aan de andere kant, ik zal eens naar je zwaaien. Hoewel ik denk dat Enkhuizen in de weg zit :). groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zie nu pas dat ik je nog niet volde (o) Maar heb je toch weleens voorbij zien komen dacht ik ;o)
    Mooie plaatjes inderdaad...mijn oom en tante varen daar ook regelmatig hoor ik uit hun verhalen ...

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen