woensdag 11 oktober 2017

Kadootjes uit de natuur...

Laatst kwamen we net buiten het dorp deze egel tegen.
Hij sleepte met zijn achterpootjes.
Meteen auto aan de kant en tegenliggers met lichtsignalen gewaarschuwd.
Fijn om te zien dat iedereen meteen in de remmen ging en de auto's zo parkeerden dat niemand dit mooie maar zielige beestje zouden raken.


Hier ligt hij rustig te slapen in een cavia kooi.


Volgens de meneer van de dierenambulance heeft hij twee gebroken achterpootjes.
Zijn linkerpootje moest er zeker af en zijn rechter was misschien nog te redden.


Even een detail.


Egeltje is naar een opvang gebracht en we hopen dat hij daar goed geneest.


De tuin laat zien dat de herfst echt is begonnen.


's Morgens loop je met je gezicht door de spinnenwebben.


Veel mensen vinden dat eikenbomen niet in een nieuwbouwwijk horen.


Deze staat recht voor ons huis, van mij mag hij blijven.


Al is het maar om die ene dag in het jaar dat de Vlaamse Gaai zijn eikels komt halen.
Kan ik zo van genieten.


De komende weken/maanden is dit geregeld mijn uitzicht.
Alle vrije uren zijn we druk in het huis van oudste dochter.
Er moet gigantisch veel gebeuren.


Iedereen snapt dat dit geen badkamer anno 2017 is.
Plafond zat er bij de koop nog in, hoor!


Een huis uit 1875 moet aangepast worden naar de eisen van nu.
Gaat natuurlijk lukken maar deze deuren, balken aan het plafond en andere elementen blijven behouden of komen terug.


De uren dat ik thuis op mijn stoel zit ben ik druk met het doorpitten van de Pickle Dish Delight.
Ben al over de helft dus het gaat lekker.
En wat staat er dan op de foto hierboven?
Ik ben aan een nieuwe quilt begonnen.
Mijn moeder wordt volgend jaar 80 jaar en deze quilt wordt voor haar.
Het patroon staat in quiltmania nummer 121 en heet Comfort en Joy.
Bij het doorbladeren liet mijn moeder merken dat ze dit een heel mooie quilt vind.
De keuze was daardoor snel gemaakt.
Alleen noem ik hem 'Utreg me stadsie'.
De stad waarin ze geboren is en die ze 10 jaar geleden verliet om met ons mee naar Friesland te verhuizen...

12 opmerkingen:

  1. Wat zijn het mooie beestjes. Het huis is prachtig en wat zal je moeder blij zijn met haar quilt straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk een quilt die aan "mijn" stad doet denken! Mams zal blij zijn volgend jaar, want wat is er nu fijner dan een warme quilt?
    Ach, dat arme egeltje.... als die het maar redt.
    Ben gek op egels, loopt er hier elke avond eentje op de weg.... ben zo bang dat er een auto.....
    De Vlaamse gaaien zitten hier dagelijks in de tuin, vind dat blauw zo mooi.
    Een oud huis. Weet er alles van, hebben we eerst ook gehad. Fijn dat de mooie originele details blijven zitten.
    Sterkte met de verbouwing.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat zielig is dat toch he zo'n egeltje. Ik hou ook van bomen en struiken maar tegenwoordig zie je steeds meer steen in de tuinen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat word zeker een mooi quilt vor je moeder.
    Oude huizen hebben wel wat hé.
    Wij wonen ook in een huis van 1900
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je het egeltje hebt weten te redden! Hopelijk kan hij of zij met een pootje minder ook overleven. Je quiltblokken zijn prachtig!

    Groetjes,
    Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach dat egeltje! Fijn dat jullie het gered hebben. Heel wat te doen bij dochterlief, maar als er niet te veel tijdsdruk is ook heel leuk om te helpen bij het opknappen. Is dit huis ook bij jullie in de buurt? Ja, een mooi patroon is dat voor de quilt voor jouw moeder. Veel plezier met werken daar aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super lief die egel. Hopen dt het goed komt.
    Succes met klussen, je kunt het!!!!! heerlijk om je kind straks lekker in een mooi huisje te weten toch?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé, dat arme beestje! gelukkig dat jullie het zagen en hem opgeraapt hebben. Het huis wordt vast een paleisje - het ziet er nu al mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grote klus...veel succes met al het werk dat moet gebeuren! Lief egeltje, ik hoop dat ie opknapt...mooie tijd van het jaar he, om foto's in de natuur te maken. Je plaatjes zijn prachtig...fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig dat het arme beestje nu verder verzorgd wordt en veel succes met het klussen!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooi kadootje voor je moeder:-) lief van je,
    je hebt de gaai best goed gevangen vind ik, top :-)
    ik hoop dat het egeltje het gaat redden, zou ik wel héél fijn vindenze zijn zó nuttig hé,



    Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen