maandag 12 februari 2018

Allemaal driehoekjes bij elkaar...

Zit niet stil de laatste tijd, maar het zijn allemaal dezelfde blokken die ik aan het maken ben.
Om ze dan één voor één te laten zien maakt het een beetje saai.
In totaal moeten het er 48 worden.
Ben over de helft dus tijd om er een stel aan elkaar te zetten.


Drie van de zes rijen zitten aan elkaar.


En de eerste blokjes voor de vierde rij liggen klaar.

Vorige week ben ik naar het Rasterhoffpark in Sneek gegaan.


Oefenen met mijn camera in wat ik in les één van mijn cursus heb geleerd.


Mijn fotomodel had in de gaten dat zijn haren er een beetje slordig bij hingen.


Sorry, ik krijg het niet netter lijkt hij te zeggen.

Deze week leren we hoe een ander knopje op de camera werkt.
De helderheid van de foto leren we aan te passen.


Zo ziet de foto eruit als de camera op automatisch staat.
Donker en bijna geen details te zien.


En nu heb ik aan een knopje gedraaid.


En bij deze foto nog een stukje verder.


En toen waren mijn modellen het spuugzat.


Vanmiddag wilde ik mijn huiswerk foto's maken op het strand. 
Het is alleen een foto van deze moedige kitesurfer geworden.
Even later kreeg ik een enorme hagelbui en was alles wit.
Morgen ga ik in de herkansing...

9 opmerkingen:

  1. Voor alle onderwerpen geldt: stug volhouden! Die cavia's hadden gelijk - even wat anders doen....
    Wat zijn ze prachtig, die enorme dieren in het Rasterhoff park. Het lijkt wel een jong, van vorig jaar misschien? Hij doet wel zijn best voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog maar nét met de cursus bezig, en nu al is er resultaat zichtbaar. Het wordt iedere keer mooier Brigitta. Net als je quilt. Ik vind hem nu al mooi, en zéker de kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je gooit Brigitta en mij door elkaar, Grietje. Geeft niet hoor!

      Verwijderen
  3. Wat lijkt me dat ingewikkeld om alles over alle knopjes te leren en ook nog te onthouden wat je moet doen op welk moment.
    Ik vind de cavia's met knopje gefotografeerd een beetje flets, eigenlijk die op de automaat mooier, maar door het tegenlicht zie je ze niet zo goed.
    Het zijn wel super schattige diertjes.
    En dan je quilt in wording... wat een pracht quilt gaat dat worden.
    Gek hè, hoe eenvoudiger hoe mooier vaak. Ik houd wel van zulke rustige patronen, lekker steeds het zelfde blok.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk he dat fotograferen. Ik heb op mijn blog een aantal tips staan over hoe je met de camera om kan gaan. Misschien vind je dat wel leuk. Je blokje worden mooi. Nu ik zelf ook wat lapjes aan elkaar aan het naaien ben, zie ik pas hoe moeilijk het eigenlijk is. Al het begin is moeilijk maar het gaat goed komen..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je blokjes zien er prefect uit.
    Wat leuk dat je plezier aan het fotograferen hebt.
    Je ziet best hoe mooi de foto's worden
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je blokjes zijn Prachtig en wat maak je mooie foto's..leuke hobby erbij gekregen! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen